پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نقش پروتئین «پریون» در برابر صرع

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 432792
دانشمندان همواره به دنبال کشف نقش فیزیولوژیکی پروتئين پريون (PrPC) در حالت طبیعی فیزیولوژیک آن و بررسی تاثیر این پروتئین در مقابله با صرع بوده اند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مطالعات قبلی نشان می دهد که یکی از عملکردهای پروتئین پریون پیشگیری از شروع تشنج در مغز (به احتمال زیاد با تعدیل عمل کانال های خاص سیناپسی) است، اما برخی اعتبار این پژوهش ها را زیر سوال برده اند.

پروفسور گیسپ لگنیم از مرکز بین المللی مطالعات پیشرفته (SISSA)، می گوید: در گذشته عقیده بر این بود که استفاده از مدل های حیوانی برای انجام آزمایش ممکن است با خطا همراه باشد. بنابراین از ۴ مدل حیوانی متفاوت استفاده کردیم تا فرضیه نقش حفاظت نورونی پروتئین پریون در برابر صرع را آزمایش کنیم.ما با این کار خواستیم هرگونه تردید را در این زمینه برطرف کنیم.

وی ادامه داد: نتایج مطالعات ما نشان داد که PrPC قطعا در جلوگیری از تشنج نقش مهمی دارد و وقتی این پروتئین نیست، میزان شیوع تشنج بسیار بالا می رود.

این مطالعه در حال حاضر مرجع مهمی برای مطالعات دیگر به شمار می آید، و تا کنون هیچ تحقیق دیگری با این دقت و وسعت در این خصوص انجام نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *