يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

بازداشت مغز متفکر شبکه حقانی+عکس

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۱
کد مطلب: 386148
شب گذشته نیروهای امنیتی افغانستان فرد در یک عملیات ویژه مرد شماره دوم شبکه حقانی را بازداشت کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، «انس حقانی» برادر «سراج الدین حقانی» و پسر «جلال الدین حقانی» مشهور به «عبدالله» و «حافظ رشید» از دیگر افراد برجسته شبکه حقانی در خوست، طی یک عملیات خاص امنیتی دستگیر شدند.

انس حقانی یکی از برجسته‌ترین افراد شبکه حقانی می‌باشد که توسط ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر شده است. وی یاور اصلی برادرش سراج الدین حقانی رهبر این شبکه بوده است و در پلانگذاری‌های استراتژیک این شبکه نقش اساسی داشته است.

در اطلاعیه ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که انس حقانی مهارت خاص در کامپیو‌تر دارد و از مغزهای متفکر این شبکه در شبکه‌های اجتماعی بود.


وی همچنان مسئول جمع آوری پول از افراد در کشورهای عربی نیز بود و برای عملیات‌های این شبکه پول تهیه می‌کرد.

جزئیاتی درباره چگونگی اجرای این عملیات و محل دستگیری این افراد ارائه نشده است.

دستگیری این دو فرد بزرگ‌ترین دستاورد ریاست عمومی امنیت ملی در خصوص شبکه حقانی می‌باشد.

شبکه حقانی یکی از شبکه‌های تروریستی است که در سال ۱۹۷۰ میلادی توسط جلال‌الدین حقانی تشکیل شد و پس از آن با شبکۀ تروریستی القاعده در سطح منطقه و طالبان افغانستان همکاری دارد.

این گروه در سال‌های اخیر، حملاتی مانند هجوم به مقر فرماندهی ناتو، سفارت آمریکا و هتل اینترکانتیننتال را در کارنامه خود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *