شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

پوتین اوباما را به دشمنی با روسیه متهم کرد

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 386095
ولادیمیر پوتین باراک اوباما همتای آمریکایی خود را به دشمنی علیه روسیه متهم کرده است و به واشنگتن هشدار داده تا از تلاش برای تهدید مسکو دست بردارد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مسکو، رییس جمهوری روسیه در آستانه دیدار امروزش از صربستان و ملاقات با رهبران اتحادیه اروپا در روز جمعه، بی هیچ پرده پوشی از واشنگتن خواست تا منافع مسکو را هم در نظر بگیرد.

پوتین در گفتگو با روزنامه صربستانی 'پولیتیکا' گفت، وقتی به همه این محدودیت هایی که علیه بخش های اقتصادی ما ایجاد شده نگاه کنیم، سخت بتوانیم این رویکرد را چیزی غیر از دشمنی تلقی کنیم.

او گفت: ما امیدواریم که شرکای ما درک کنند تهدید روسیه تلاشی از سر بی ملاحظگی است و یادشان باشد که اختلاف میان قدرت های هسته ای برتر چه می تواند بر سر ثبات راهبردی بیاورد.

پوتین همچنین واشنگتن را متهم کرد که در امور روسیه دخالت می کند. او آمریکا را متهم کرد که اسباب بروز بحران را در اوکراین فراهم کرده و آن گاه کاری کرده تا همه روسیه را مقصر قلمداد کنند.

او گفت: چیزی که از ابتدای سال شاهد آن بوده ایم حتی از این هم دلسرد کننده تر بوده است؛ واشنگتن فعالانه از مخالفان حمایت کرد و در عین حال دست از ملامت کردن روسیه بر نداشت.

پوتین افزود: این در حالی بود که دست پرورده های واشنگتن در کی یف با دامن زدن به موجی از ملی گرایی افراطی بخش مهمی از اوکراین را علیه مسکو شوراندند و سبب شدند این کشور در آتش یک جنگ داخلی فرو رود.

با این همه پوتین تاکید کرد که مسکو آماده حل و فصل اختلافات است ولی اول باید منافع روسیه به طور واقعی تامین شوند.

او در این باره گفت: ما برای گفتگوهای سازنده آماده ایم، گفتگوهایی که بر اساس اصول برابری و رعایت منافع دیگری صورت بگیرد.

پوتین قرار است امروز به صربستان برود. او روز جمعه هم در اجلاس سران آسیا – اروپا شرکت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرمایش امام را اگر سانسور نمی کنید بزنید که فرمود آن یگانه دوران که آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر و شوروی از هر دوی آنها بدتر.