شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نمی‌دانم چرا مدال‌ما به چشم نمی‌‌آید

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 386082
کاپیتان تیم‌ملی بوکس با نقره اینچئون می‌خواهد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند.
به گزارش جهان ، خبرورزشی نوشت: علي مظاهري كه يك طلا و يك برنز از بازي‌هاي آسيايي داشت، در اين دوره هم نقره گرفت تا رنگ مدال بازي‌هاي آسيايي در كلكسيونش كامل شود. اولين مرد طلايي كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه، حالا با نقره‌‌اش شايد ديگر با لباس تيم‌ملي روي رينگ نرود. با اين حال هنوز خودش مطمئن نيست: «۸ ماه پر فشار در اردوها بودم و سختي‌هاي زيادي كشيدم. حالا فقط به استراحت نياز دارم و برنامه آينده‌ام مشخص نيست.

دانشجوي سال آخر تربيت‌بدني هستم و چند واحد درسم مانده. حالا فرصت خوبي است كه به درس، كار و زندگي بپردازم. درباره ماندن درتيم‌ملي يا خداحافظي تا يك ماه آينده تصميم نهايي را مي‌گيرم.» او قبول ندارد كه پير شده: «قبل از اعزام خيلي‌ها اعتقاد داشتند شرايط سني من براي بازي‌هاي آسيايي بالاست و احتمال ناكامي‌ام را مي‌دادند اما من در اينچئون با سن بالا و به رغم آسيب‌ديدگي براي كشورم مدال‌آوري كردم. حتي من براي مدال طلا به بازي‌هاي آسيايي رفتم كه متأسفانه طلايم به نقره تبديل شد و از اين موضوع ناراحت هستم.» كاپيتان تيم‌ملي بوكس درباره فينال مي‌گويد: «فكر نمي‌كرديم قزاق‌ها اين‌طور نتيجه بگيرند.

در فينال حريف قزاق خيلي حرفه‌اي و باهوش ظاهر شد و اجازه نمي‌داد به او ضربه‌اي بزنم. از لحاظ فني او واقعاً خوب بود و بازي را به سود خودش تمام كرد.» البته او بالاخره انتقامش را از حريف اردني گرفت: «بازي سختي با حريف اردني داشتم. من ۸ ماه پيش به اين بوكسور باخته بودم. در اينچئون با شكست او، هم انتقام شكست ۸ ماه اخير را گرفتم و هم فيناليست بازي‌هاي آسيايي شدم. راند سوم مسابقه حساس و نفسگير بود كه خوشبختانه من پيروز شدم.» مظاهري اما باز هم از ناداوري مي‌گويد: «بچه‌هاي ما مي‌توانستند قضاوت‌هاي بهتري داشته باشند.

حق دو بوكسور ما در اينچئون تضييع شد و اگر اين اتفاق نيفتاده بود ما مي‌توانستيم عملكرد بهتري داشته باشيم. او از بي‌توجهي مسئولان ورزش به بوكس گلايه دارد: «متأسفانه شاهد هزينه‌هاي ميلياردي در فوتبال هستيم. فوتبال با اين همه امكانات و مربيان پرهزينه در اينچئون انتظارات را برآورده نكرد ولي بازهم مورد توجه مسئولان است. در حالي كه رشته‌هاي كشتي، تكواندو، كاراته، بوكس، واليبال، بسكتبال و... در ميادين جهاني و قاره‌اي مدال‌آوري مي‌كنند ولي به چشم مسئولان نمي‌آيند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *