چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

عامل استیضاح فرجی‌دانا رییس می‌شود؟

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 385734
نزدیک ۲ ماه از استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم می گذرد و تا کنون این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود.
به گزارش جهان به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی نجفی سال جدید تحصیلی را در حالی آغاز کرده است که برخی از دانشگاه ها با سرپرست اداره می شود و وی می باید تائیده آنها را از شورای عالی انقلاب فرهنگی بگیرد.

دیوان محاسبات هم گفته است که سرپرستی بیش از شش ماه تصرف غیرقانونی در بیت‌المال محسوب می‌شود و در این میان اوضاع چند دانشگاه از همه وخیم تر است.

عصر امروز نیز جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی وضعیت ۱۰ دانشگاه برگزار می شود با این حال به نظر نمی رسد تغییری در معرفی گزینه های ریاست دانشگاه ها صورت گرفته باشد چه اینکه حسن روحانی نیز پس از معرفی نجفی تاکید کرده بود که وی نیز راه فرجی را طی کند.

در میان روسای پیشنهادی، نام یک فرد اما خودنمایی می کند، فردی که در مدت سرپرستی بیش از ۶ ماه وی، دانشگاه تحت امر آن اوضاع نامطلوبی را سپری کرده است.

تغییر رئیس دانشگاه چمران اهواز در آخرین روزهای سال و در ایام تعطیلی دانشگاه ها در حالی انجام شد که حکم و ماموریت حسن مروتی رئیس پیشین دانشگاه چمران تا پایان اسفند ۹۳ ادامه داشت.

این انتصاب آنجایی تامل برانگیز تر می نمود که دکتر رعایایی چندی قبل از انتصابش، به همراه ۱۶ نفر از هم فکران خود که همگی از اعضای حزب منحله مشارکت و انجمن مدرسین هستند، در مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند که بسیاری همین فشار نامتعارف را عامل سرپرستی وی می دانند.

با این وجود رعایایی سرپرست شد و سایر متحصنین مذکور نیز در منصب های دانشگاه جای گرفتند.

با اینکه سه ماه از ۷ ماه سرپرستی وی در تابستان و در ایام تعطیل دانشگاه بوده است اما این دانشگاه روزهای ناآرامی را به سبب مدیریت جدید سپری کرده است به طوریکه با اینکه ماه اول دانشگاه تمام نشده این دانشگاه دو تجمع صنفی را پشت سر گذاشته است.

سرپرستی دکتر رعایایی درحالی است که دانشجویانی که مدیریت وی در ایام اصلاحات در کسوت معاون آموزشی را تجربه کرده اند نیز خاطره خوشی از وی ندارند.

مدیریت نامطلوب که اعتراض دانشجویان را نیز در پی داشته است، تنها اتفاق ناگوار داشگاه چمران نیست؛ اخیراً در دانشگاه شهید چمران اهواز نشریات متعددی به صورت قارچ گونه مجوز انتشار گرفته و منتشر می شوند که حاوی مطالب و مضامین جهت دار و هنجار شکنانه ای می باشد.

این مطالب بعضاً خطوط قرمز نظام و فرمایشات صریح مقام معظم رهبری را به سادگی نادیده می انگارند و از آنها عبور می کنند بدون آنکه نگران عواقب آن باشند!


تحریک کاریکاتوریست های ضداسلامی که به ساحت پیامبر اعظم هتک حرمت کردند برای ایجاد آشوب، اهانت به ساحت علما، برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جلسات با مدعیان کمونیست در دانشگاه و دیدار مدیران دانشگاه با سید محمد خاتمی بخشی از اتفاقات دانشگاه شهید چمران اهواز است که در سایه مدیریت دکتر رعایایی شکل گرفته است.




جالب اینکه حضور افرادی چون رعایایی در صدر مدیریت دانشگاه ها یکی از علت های اصلی فرجی دانا بود چه اینکه اتفاقا در جلسه استیضاح نیز فیلم حضور رعایایی در تجمعات فتنه ۸۸ نیز پخش شد.

فیلم

گفتنی است وی همچنان بر مواضع خود تاکید و اصرار دارد و حالا برای تائید حکم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *