شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

چرا عنوان پنجاهم جهان درخشش است

سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 385639
تیم ملی گلف ایران با ۳ نماینده در مسابقه‌های جهانی ژاپن شرکت کرد و در پایان عنوان پنجاهم جهان را به دست آورد. عنوانی که فدراسیون گلف از آن به عنوان درخشش فوق‌العاده یاد کرد! کاپیتان تیم ملی گلف نیز می‌گوید با توجه به امکانات محدود این رتبه واقعا یک درخشش بود.
به گزارش جهان، حسن کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مسابقه‌های جهانی گلف در ژاپن در سطح بسیار بالایی با حضور کشورهای قدرتمندی نظیر آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و... برگزار شد که در تیم ایران علاوه بر خودم، خزان بیک و بهراد دو تن از لژیونر‌های گلف ایران حضور داشتند. گلف ایران نیز پس از کسب عنوان ۶۴ جهان در مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۲ توانست در این دوره با چهارده پله صعود عنوان ۵۰ جهان را به دست بیاورد.

کاپیتان تیم ملی گلف ایران افزود: ۱۴ پله صعود با توجه به امکانات محدود و نداشتن حتی یک زمین گلف استاندارد در ایران برای ما یک درخشش محسوب می‌شود. معمولا کشورهای قدرتمند و یا کشورهای همطراز ما مانند عربستان، امارات و... با امکانات بسیار بهتر از ما نهایتا ۳ یا ۴ پله جلوتر قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در بین نفرات تیم ملی من بهترین امتیاز را کسب کردم و پس از من بهراد و خزان بیک‌ قرار گرفتند که هر کدام‌شان به ترتیب در آمریکا و آلمان با آن همه امکانات حضور دارند و به گلف می‌پردازند. اما خوشبختانه من توانستم عملکرد بهتری از آن‌ها داشته باشیم.

کریمیان درخصوص سطح فنی لژیونر‌های گلف که در کشورهای دیگر پرورش یافته‌اند و اینکه چرا فدراسیون نسبت به استعدادیابی در ایران اقدام خاصی انجام نداده است، گفت: با ایجاد یک تیم قوی در استعدادیابی می‌توان گلف‌بازان بسیار خوبی را جذب تیم ملی کرد. فدراسیون باید یک کمیته فنی قوی تشکیل دهد تا نسبت به استعدادیابی در گلف اقدام کند موردی که تاکنون وجود نداشته است. پس از آن باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا استعدادهای داخلی به مسابقه‌های جهانی اعزام شوند تا به این صورت گلف ایران پیشرفت کند.

وی تصریح کرد: فدراسیون گلف بودجه و امکانات خاصی ندارد. اگر بخواهد زمین استاندارد در اختیار گلف‌بازان قرار دهد باید ما را به دوبی بفرستد که این موضوع بودجه می‌خواهد. یا اگر بخواهد ما را به تورنمنت‌های مختلف برون مرزی اعزام کند نیاز به بودجه هنگفتی دارد.

ملی‌پوش گلف ایران در پایان تاکید کرد: فدراسیون اگر می‌خواهد گلف در ایران پیشرفت کند باید برنامه‌ریزی دقیقی از هم‌اکنون برای موفقیت در مسابقه‌های جهانی دو سال آینده داشته باشد. مطمئنا اگر فدراسیون گلف خواهان بودجه بیشتری از وزارت ورزش و جوانان است باید گلف‌بازان در مسابقه‌های جهانی مدال کسب کنند تا دیده شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *