شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مسکو مخالف سناریوی درگیری با غرب است

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 385531
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد با توجه به نیاز به تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با تهدیدات پیش روی ثبات جهانی، مسکو مخالف رویارویی با غرب است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در مصاحبه با نشریه موسسه روابط بین‌الملل مسکو اعلام کرد: " با وجود رفتار خصمانه شرکای غربی، ما مخالف روی آوردن به سناریوی درگیری مستقیم روسیه و غرب هستیم. روسیه آماده مشارکت برای دستیابی به راه‌حلی درمورد مسائل فرامرزی است، اما در این بین باید احترام دوجانبه و حقوق مساوی وجود داشته باشد."

وزیر خارجه روسیه به این مسئله اشاره کرد که در کنار بحران اوکراین همچنان تهدیدات جهانی دیگری مانند افراط گرایی داعش در سوریه و عراق، تنش میان فلسطین و اسرائیل، بی‌ثباتی در افغانستان و ناآرامی‌هایی در قاره افریقا وجود دارد.

لاوروف تاکید کرد که تنها با تلاش‌های مشترک می‌توان بر تهدیدات جهانی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر و سلاح ، مهاجرت غیرقانونی و تغییرات آب‌وهوایی پیروز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *