شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توزیع بنزین یورو چهار در ۸ کلانشهر

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 384755
معاون وزیر نفت با بیان اینکه محصولات یورو چهار باید در تمام کشور توزیع شود و تلاشمان نیز این باشد که تا پایان سال ۹۵ این اتفاق بیفتد، گفت: فعلا این محصول در ۸ کلان شهر توزیع می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباس کاظمی ظهر امروز در مراسم تولید بنزین و گازوئیل یورو چهار در استان اصفهان گفت: امروز با توجه به گازسوز شدن نیروگاه‌ها و عدم تمایل این واحدهای صنعتی به استفاده از نفت کوره، احتمال بر هم خوردن تعادل اقتصادی وجود دارد که به جای این تولیدات باید به سمت تولید محصولات کیفی‌تر و بهتر رفت.

وی اظهار کرد: بازار سرمایه، تراز بازرگانی و ذخایر ارزی و زنده بودن واحدهای انرژی دغدغه اصلی تولید محصولات و فرآورده‌های نفتی است و ذخایر بخشی از امینت کشور تلقی می‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: برخلاف نظر عمومی جامعه که واحدهای انرژی را مخرب محیط زیست می‌دانند، مسائل زیست محیطی از دغدغه‌های جدی وزارت نفت است چرا که در ایران تغییر اقلیم‌ها قابل مشاهده و روئیت هستند.

وی ادامه داد: مسائل زیست محیطی نه تنها مطالبه مردم است که دولت یازدهم نیز این موضوع را به عنوان یک مطالبه جدی از صنایع خواسته و با این حساب حفظ ذخایر، مسائل زیست محیطی و مسائل اقتصادی در وزارت نفت به ترتیب اولویت‌های این وزارتخانه هستند.

کاظمی بیان کرد: زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران وقتی عراق پالایشگاه آبادان را که ۶۵ درصد انرژی ایران را تامین می‌کرد، بمباران نمود پالایشگاه اصفهان توانست بخشی از این ۶۵ درصد انرژی را تامین کند.

وی افزود: موضوع کیفی‌سازی محصولات نفتی از ابتدای دهه ۸۰ در دستور کار این وزارت‌خانه قرار گرفت اما تفسیر نادرست از قانون سبب شده تا جلوی توسعه پروژه‌ها گرفته شود در حالی که این کار اجحاف بزرگی در حق صنعت نفت است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: اکنون برای کیفی‌سازی محصولات نفتی به توسعه نیاز است و کیفی‌سازی محصولات نیز سبب کاهش آلایندگی‌های جوی می‌شود لذا با این توقف طرح‌های توسعه‌ای نه تنها به پاکی هوا کمک نمی‌شود، بلکه برعکس جلوی ایجاد طرح‌های رفع آلاینده‌ها نیز گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر این که کیفی‌سازی در وزارت نفت الزام است، اظهار کرد: هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما محصولات غیرکیفی را خریداری کنیم و با این اقدام سعی می‌کنیم به تولید محصولات بهتر به منظور کمک به محیط زیست بهتر کمک کنیم.

کاظمی ادامه داد: در سال ۹۴ قرار است ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشتری تولید شود و این موضوع نیاز به استفاده از نفت کوره در نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهد، لذا این امر می‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد پالایشگاه‌ها داشته باشد که باید برای رفع این معضل به طرح‌های توسعه‌ای نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: محصولات یورو چهار باید در تمام کشور توزیع شود و تلاشمان نیز این باشد که تا پایان سال ۹۵ این اتفاق بیفتد.

کاظمی بیان کرد: فعلا این محصول در ۸ کلان شهر توزیع می‌شود و امیدواریم توزیع این محصولات در این کلان‌شهرها سبب کاهش آلودگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *