سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

برای رفع آلودگی هوا برنامه مدونی وجود دارد

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 384318
شهردار تهران گفت: آلودگی هوا در تهران قابل رفع است و در این زمینه برنامه مشخص و مدونی هم وجود دارد. البته ما همیشه گفته‌ایم که شهرداری داوطلب این کار نیست و حتما به دوستان در دولت کمک می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاحیه گنبد مینا در منطقه فرهنگی – گردشگری عباس آباد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که در بین دو عید بزرگ قربان و غدیر خم شاهد افتتاح یکی از مهم ترین پروژه های علمی و اوقات فراغت هستیم. جایی که از کودکان و نوجوانان تا کهنسالان و از دانشگاهیان تا افراد عمومی جامعه قادرند از آن استفاده کنند.

به گفته شهردار تهران، در مجموعه گنبد مینا بر اساس آخرین پیشرفت‌های علمی، دستاوردهای دانشمندان ایرانی در عرصه هوا و فضا به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: با این رویکردی که از سال‌های گذشته در شهرداری تهران آغاز شده است، امروز شاهد مرکزی هستیم که هم تاریخ علم را نشان داده و هم همه انسان‌ها را با هر گرایش و سلیقه‌ای به سمت توحید و قدرت الهی پیش می‌برد، همانطور که در این مجموعه شاهد هستیم خدا چگونه شرایط زندگی را برای انسان‌ها فراهم کرده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: شاید خیلی از مردم ما این فرصت را پیدا نکنند که در دانشگاه‌ها و در محیط‌های علمی با این موضوع آشنا شوند، اما در یک فرصت وقتی آنها برای اوقات فراغت به این مجموعه بیایند، آن را در گنبد مینا مشاهده می‌کنند و به این ترتیب مردم هم با تاریخ کشور آشنا می‌شوند.

شهردار تهران از همه اندیشمندان در حوزه علم هوا و فضا و نجوم درخواست کرد تا با کمک آنها فیلم‌های مجموعه گنبد مینا تکمیل شده و از این مجموعه استفاده بهتری صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی برای تسهیلات در نظر گرفته شده به منظور بازدید دانشجویان و دانش آموزان از گنبد مینا نیز گفت: پس از عید سعید غدیر خم این مجموعه هر روز از ساعت هشت صبح تا عصر در اختیار مراکز دانشگاهی، مدارس و محیط ها آموزشی خواهد بود و از عصر تا پاسی از شب نیز به طور عموم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا آنها نیز بتوانند از گنبد مینا استفاده کنند.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا در تهران قابل رفع است و در این زمینه برنامه مشخص و مدونی هم وجود دارد. البته ما همیشه گفته‌ایم که شهرداری داوطلب این کار نیست و حتما به دوستان در دولت کمک می‌کنیم، اما اگر این کار را به خاطر مشغله زیاد کاری به شهرداری واگذار کنند و همه هماهنگی‌ها نیز به وجود آید، حتما می‌توانیم آلودگی هوا را در شهر کاهش دهیم که حداقل در بعضی شب‌ها ستاره‌ها را ببینیم و بچه‌های ما احساس کنند آسمان آبی است نه خاکستری.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *