يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

خوشحالی دلالان از حذف مالیات بر مسکن

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 382084
مدیرکل‌ سابق راه و شهرسازی استان تهران اخذ مالیات از مسکن به عنوان کالایی سرمایه‌ای را امری ضروری خواند و تصریح کرد: موافق اخذ مالیات عایدی مسکن هستم.
به گزارش جهان، تقی رضایی در گفتگو با «نسیم»  تبدیل شدن مسکن به کالایی سرمایه ای در کشور را ناشی از بیمار بودن اقتصاد کشور دانست و افزود: چون مسکن به یک کالای سرمایه ای در کشور مبدل شده، عده ای از این عرصه منتفع می‌شوند. وی تصریح کرد: بدون شک عده ای از حذف این مالیات خوشحال شدند که قطعا دلال ها و سوداگران در این باره دخیل بوده اند.

رضایی، سهم مسکن در اقتصاد سایر کشورها را ۱۰ تا ۱۲ درصد عنوان کرد و گفت:سهم مسکن در اقتصاد ایران ۳۰ درصد است.

عضو هیات مدیره سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، برساماندهی عرصه اقتصاد کشور تاکید کرد و اظهارداشت: دولت نباید تصدی گری بخش مسکن را عهده دار شود بلکه باید سیاستگذار باشد.

مدیرکل سابق راه وشهرسازی استان تهران تاکید کرد: البته، اخذ مالیات به تنهایی رافع مشکلات بخش مسکن کشور نیست.

رضایی بابیان اینکه دولت مشکلات مسکن را ریشه‌ای نشانه رفته، گفت: باید منتظر به نتیجه رسیدن آن ماند، هر چند که تولید به تنهایی حل کننده نهایی مشکلات مسکن کشور نیست.

وی به بار نشستن سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی را منوط به همکاری همه جانبه سایر بخش ها عنوان و درعین حال تاکید کرد: بدون همکاری سایر بخش ها سیاستهای مسکن به بار نمی‌نشیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *