دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های‌کشور اصلاح می‌شود

جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 379825
مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور اصلاح می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عزیز فیلی در جمع مدیران راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: نقاط حادثه خیز کشور در طول برنامه چهارم بیش از ۶ هزار و ۲۸۰ نقطه بوده که براساس قانون٬ تاکنون ۲ هزار نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی افزود: در ادامه این روند در طول برنامه پنجم هم ۲ هزار و ۳۸۰ نقطه اصلاح و تا پایان برنامه پنجم همه نقاط حادثه خیز کشور اصلاح می‌شود.

مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: علت اصلی وجود آمدن نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور توسعه و افزایش نقاط جمعیت کشور در حاشیه جاده‌ها٬ شهرک‌های صنعتی و نواحی کشاورزی است که به صورت غیراستاندارد ایجاد شده‌اند.

فیلی افزود : برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز کشور مبادی و خروجی پرترافیک شهرها را ساماندهی و نقاط گردنه‌ها را با ایجاد باندهای سبقت و تقاطع روگذر و زیرگذر اصلاح کردیم.

وی گفت: با اصلاح این نقاط از سال ۸۶ تا ۹۲ ٬ با وجود افزایش خودروها کشته‌های جاده‌ای سالانه از ۲۷ هزار کشته به کمتر از ۱۸ هزار کشته رسیده است.

مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: با این حال سازمان راهداری درصدد است راه‌های غیر استانداردی که به وجود آمده‌اند را اصلاح کند تا شاهد حوادث جاده ای کمتری باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *