کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های‌کشور اصلاح می‌شود

21 شهريور 1393 ساعت 12:34

مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه همه نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور اصلاح می‌شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عزیز فیلی در جمع مدیران راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: نقاط حادثه خیز کشور در طول برنامه چهارم بیش از ۶ هزار و ۲۸۰ نقطه بوده که براساس قانون٬ تاکنون ۲ هزار نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی افزود: در ادامه این روند در طول برنامه پنجم هم ۲ هزار و ۳۸۰ نقطه اصلاح و تا پایان برنامه پنجم همه نقاط حادثه خیز کشور اصلاح می‌شود.

مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: علت اصلی وجود آمدن نقاط حادثه خیز جاده‌های کشور توسعه و افزایش نقاط جمعیت کشور در حاشیه جاده‌ها٬ شهرک‌های صنعتی و نواحی کشاورزی است که به صورت غیراستاندارد ایجاد شده‌اند.

فیلی افزود : برای رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز کشور مبادی و خروجی پرترافیک شهرها را ساماندهی و نقاط گردنه‌ها را با ایجاد باندهای سبقت و تقاطع روگذر و زیرگذر اصلاح کردیم.

وی گفت: با اصلاح این نقاط از سال ۸۶ تا ۹۲ ٬ با وجود افزایش خودروها کشته‌های جاده‌ای سالانه از ۲۷ هزار کشته به کمتر از ۱۸ هزار کشته رسیده است.

مدیرکل نگهداری و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: با این حال سازمان راهداری درصدد است راه‌های غیر استانداردی که به وجود آمده‌اند را اصلاح کند تا شاهد حوادث جاده ای کمتری باشیم.


کد مطلب: 379825

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/379825/نقاط-حادثه-خیز-جاده-های-کشور-اصلاح-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com