يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

وحشت ملکه انگلیس از استقلال‌ اسکاتلند

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 379273
الیزابت دوم ملکه انگلیس از احتمال استقلال اسکاتلند و ایجاد شکاف در نظام سلطنتی بریتانیا وحشت زده است.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ال موندو اسپانیا، این مطلب را منابع پارلمانی نزدیک به کاخ باکینگهام به روزنامه ساندی تایمز اعلام کردند.

ملکه انگلیس خبر پیشی گرفتن «آری» در آخرین نظرسنجی ها درباره همه پرسی اسکاتلند را دریافت کرده است. اگر چه کاخ سلطنتی به شکل رسمی در این همه پرسی بی طرف است اما همه چیز نشان می دهد که ملکه در ملاقات روز گذشته با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نگرانی فزاینده خود را در قبال جدایی احتمالی اسکاتلند به وی منتقل کرده است.

با این حال ملکه همچنان در اسکاتلند محبوب است، جایی که پنجاه و چهار درصد رای دهندگان می خواهند او به عنوان رئیس حکومت باقی بماند و سی و یک درصد ترجیح می دهند که اسکاتلند رئیس جمهور داشته باشد.

علیرغم آن که باکینگهام فاصله خود با موضوع همه پرسی استقلال اسکاتلند را حفظ کرده است اما برخی نمایندگان پارلمان انگلیس پیشنهاد داده اند که ملکه ریاست بر اسکاتلند مستقل را رد کند، امری که می تواند به عنوان ضربه ای به نیات آلکس سالموند سر وزیر اسکاتلند تعبیر شود.

با این حال یک سخنگوی کاخ سلطنتی انگلیس روز گذشته تصریح کرد که همه پرسی موضوعی در دستان مردم اسکاتلند است و ملکه با علاقه مندی این موضوع را پیگیری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *