يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

هشدار کامرون درباره فروپاشي انگليس

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 379557
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای مطبوعاتی به مردم اسکاتلند هشدار داد رای مثبت در همه پرسی آتی استقلال اسکاتلند، آینده ای نامشخص را برای مردم این منطقه رقم خواهد زد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر؛ نخست وزیر انگلیس در مطلبی که در روزنامه دیلی میل منتشر شد، خطاب به مردم اسکاتلند خاطر نشان کرد: انگلیس کشوری باارزش است و مسئله اصلی که در همه پرسی آتی استقلال اسکاتلند مطرح است، همین است. بنابراین جای هیچ شک و شبهه ای نباید برای شما باقی بماند: ما خواستار آن هستیم که شما در کنار ما بمانید؛
ما دوست نداریم که خانواده بزرگ ملت از هم پاشیده شود.

دیوید کامرون به اسکاتلندی ها هشدار داد: اگر انگلیس از هم پاشیده شود، برای همیشه متلاشی خواهد شد بنابراین انتخابی که فرا روی شماست کاملا روشن است: پاسخ مثبت شما در این همه پرسی به معنای قدم نهادن در راهی است که پایان آن نامشخص است و پاسخ منفی، به معنای این است که آینده ای بهتر در انتظار اسکاتلند خواهد بود.

نخست وزیر محافظه کار انگلیس ادامه داد مردم اسکاتلند با دادن رای منفی به همه پرسی سرزمینشان در حلقه اتحاد خواهند ماند و در عین حال صلاحیت های پارلمان ادینبرو در زمینه استقراض، مالیات و هزینه های عمومی تقویت خواهد شد.

حزب محافظه کار دیوید کامرون در اسکاتلند چندان محبوبیت ندارد و تنها یک کرسی از پنجاه و نه کرسی پارلمان ادینبرو متعلق به این حزب است. نخست وزیر محافظه کار انگلیس در مبارزات تبلیغاتی برای همه پرسی اسکاتلند از موضع گیریهای آشکار خودداری می کرد تا این که نتایج یک نظرسنجی نشان داد که شمار طرفداران استقلال اسکاتلند برای اولین بار از شمار مخالفان بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، برخی رسانه های انگلیس احتمال می دهند که اگر دولت دیوید کامرون موفق نشود مانع از جدایی اسکاتلند از انگلیس شود، نیروهای تندرو حزب محافظه کار، دولت کامرون را به استعفا مجبور خواهند کرد.

نظرسنجی های جدید نشان می دهد شمار آن دسته از اسکاتلندی هایی که خواستار ماندن سرزمین شان در انگلیس هستند نسبت به نظرسنجی های ماه گذشته به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و طرفداران و مخالفان استقلال اسکاتلند اکنون رقابتی شانه به شانه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *