سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

دلیل تاخیر در تشکیل کابینه عراق چه بود؟

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 379079
العبادی: عدم موافقت با برخی وزرای پیشنهادی عامل تاخیر در تشکیل کابینه بود
به گزارش جهان؛  تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت اعلام کرد که دلیل تاخیر در معرفی کابینه جدید، عدم موافقتش با برخی از وزرای پیشنهادی گروه‌های مختلف است که بر رسیدن این افراد به وزارت اصرار دارند.

العبادی در صفحه فیسبوک خود نوشته است که شکل‌گیری وزارتخانه‌های مختلف در مراحل پایانی خود قرار دارد و دلیل تاخیر پیش آمده تاخیر برخی گروه‌ها در اعلام نامزد‌های خود برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف بوده است.

زمان قانونی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه برای معرفی وزرا به مجلس و رای اعتماد نمایندگان پارلمان به وزرای پیشنهادی فردا به پایان می رسد.

پیش از این حیدرالبعادی از معرفی وزرا به کابینه خبر داده بود اما به نظر می رسد که سهم خواهی برخی از جریان‌های سیاسی و نیز اصرار این گروهها بر شخص مورد نظر خود برای تصدی وزرا، عامل اصلی تاخیر کابینه بوده است، امری که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه در سخنان امروز خود به آن اشاره کرد.

العبادی در ادامه تاکید کرده است که در کنار اصرار گروه‌های سیاسی بر برخی از گزینه‌های خود برای تصدی وزارتخانه‌ها، در این افراد مشخصاتی را که درخواست کردم، نیافتم.
وی در پایان تاکید کرد که امیدوار بودم همه گروه‌های سیاسی برای تشکیل سریع دولت همکاری کرده و چالش‌هایی که کشور با آن مواجه است را ببینند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *