يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

بسکتبالیست ایرانی در جمع برترین‌های دنیا

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 378910
براساس آمار این مرحله در سایت فدراسیون جهانی، حامد حدادی سنتر تیم ملی ایران بهترین عملکرد را در بین بازیکنان ایرانی حاضر در مسابقات داشته است.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرحله مقدماتی جام جهانی بسکتبال روز پنجشنبه ۱۳ شهریور در چهار شهر اسپانیا به پایان رسید.

براساس آمار این مرحله در سایت فدراسیون جهانی، حامد حدادی سنتر تیم ملی ایران بهترین عملکرد را در بین بازیکنان ایرانی حاضر در مسابقات داشته است.

حدادی دومین ریباندر برتر جام

آندری بلچ بازیکن آمریکایی فیلیپین با میانگین ۱۳.۸ ریباند در هر بازی، بهترین ریباندرمرحله اول جام جهانی بود.

دیه نگ بازیکن سنگال و حامد حدادی هم بعد از بازیکن فیلیپین به طور مشترک با ۱۱.۲ ریباند در هر بازی دوم بودند.

حدادی در بلاک شات هم رده دهم را با ۱.۲ بلاک شات در هر بازی داشت.

هفتمین امتیازآور برتر جام

خوزه باره آ بازیکن پورتوریکو با میانگین ۲۲ امتیاز در هر بازی در صدر جدول امتیازی مرحله اول جام جهانی جای داشت.

لوئیز اسکولا، اندری بلچ، پائو گسول، فرانسیسکو گارسیا و بوگدانویچ هم در رده های دوم تا ششم برترین امتیازآوران قرار داشتند.

اما در میان بازیکنان ایرانی هم حامد حدادی جای خود را میان امتیازآوران برتر مرحله مقدماتی باز کرد. حدادی با میانگین ۱۸.۸ امتیاز، هفتمین امتیازآور برتر این مرحله بود.

صمد نیکخواه کاپیتان تیم ملی هم با میانگین ۱۶ امتیاز، دوازدهمین امتیازآور برتر بود.

صمد در پرتاب های ۳ امتیازی به طور مشترک با ۷ بازیکن دیگر، رده پانزدهم را با میانگین ۵۰ درصد پرتاب ۳ امتیازی موفق داشت.

حامد آفاق با ۳۶.۴ درصد دومین پرتابگر موفق ۳ امتیازی تیم ایران بود.

آداس یوسکویسیوس از لیتوانی بهترین شوتزن جام با ۷۰.۶ درصد پرتاب ۳ امتیازی بود.

صمد هفتمین پاسور برتر جام

صمد نیکخواه با ۴.۴ پاس گل در هر بازی به همراه جیمز هاردن آمریکایی در رده هفتم مرحله مقدماتی جای داشت. کوپونن از فنلاند و ریکی روبیو از اسپانیا با میانگین ۵.۸ پاس گل در هر بازی بهترین پاسورهای این مرحله بودند.

کامرانی دومین توپربای برتر جام

مهدی کامرانی به همراه جیمز هاردن آمریکایی با ۲.۶ توپربایی در هر بازی، دومین توپربای برتر جام بود. ریکی روبیو از این جهت هم بهترین بازیکن مرحله مقدماتی با میانگین ۳.۴ توپربایی در هر بازی بود. ارسلان کاظمی از ایران با ۱.۸ توپربایی در رده چهاردهم این جدول جای دارد.

تعداد زیاد توپ های لو رفته از صمد

در جدول مربوط به بیشترین ترن اور (توپ های از دست رفته) جام جهانی هم صمد نیکخواه و حامد حدادی در رده های اول بودند. صمد در هر بازی به طور متوسط ۴.۶ توپ لو داده و بعد از بلچ در رده دوم این جدول جای گرفت. حامد حدادی هم با فاصله کمی از صمد در رده سوم با ۴.۴ توپ لو رفته در هر بازی قرار دارد.

صمد با ۱۶۲ دقیقه بازی و میانگین ۳۲.۴ دقیقه حضور در هر بازی در رده چهارم بیشترین دقایق حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی قرار دارد.

حدادی دهمین بازیکن تاثیرگذار

حامد حدادی با میانگین تاثیرگذاری ۲۰.۲ در هر بازی به همراه یانیک موریر در رده دهم بیشترین تاثیرگذاری در بازی های مرحله اول جام جهانی جای گرفته است. دیه نگ سنگالی با میانگین ۲۲.۸ از این جهت اول است.

حدادی از نظر آمار دبل دبل هم به همراه ۲ بازیکن دیگر دوم است. حدادی در ۳ بازی آمار دبل دبل داشت در حالی که بلچ فیلیپینی با ۵ آمار دبل دبل در مرحله اول رکورددار بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *