چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

وام ۲۰ میلیونی خود اشتغالی به ایثارگران

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 378545
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۲۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی به ایثارگران پرداخت می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌حیدر شیرآوند عصر امروز در جلسه توسعه کارآفرینی ایثارگران کوثر(تکاک) در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر مشکل اشتغال مهمترین دغدغه ایثارگران در کشور است. وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر از ایثارگران در کشور بیکار هستند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال کار استخدام ۱۰ هزار نفر از ایثارگران انجام می‌شود و برای ۵۰ هزار ایثارگر دیگر در کشور زمینه‌های ایجاد کارآفرینی به وجود می‌آید.

شیرآوند تصریح کرد: با توجه به رویکرد کنونی دولت و کاهش استخدام ایثارگران در دستگاه‌های دولتی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه کارآفرینی بین این قشر از جامعه تدابیری خوبی را اندیشیده است. به گفته مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سه هزار و ۶۰۰ ایثارگر در استان کرمانشاه بیکار هستند و این امر نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان است.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی و سیاست اجرایی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اشتغال این افراد، گفت: این دستورالعمل در قالب دو طرح به ادارات کل سراسر کشور اعلام می‌شود. شیرآوند با بیان اینکه هیچ دستگاه دولتی افراد را با مدرک دیپلم و زیر دیپلم استخدام نمی‌کنند، گفت: باید ایثارگران و فرزندان آنان که بیکار هستند از طریق مشاوره‌ها و کارشناسان اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها استعدادیابی شوند و زمینه‌های کارآفرینی آنان به وجود آید.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مهمترین مشکل ایثارگران بیکار را عدم مهارت آنان عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه سرمایه‌گذاری‌های لازم برای این افراد در خصوص کارآفرینی آنان انجام شود یقینا مشکلات اشتغال برطرف خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل بنیاد شهید و امور ایثارگران، این اداره‌کل در راستای تعامل با کارفرمایان در زمینه کارآفرینی ایثارگران مؤظف شده تا پنج سال حق بیمه ایثارگرانی که شاغل شده‌اند را بپردازد.

شیرآوند یادآور شد: با اعمال دستورالعمل مذکور اکثر ایثارگران و فرزندان آنان که از مشکل اشتغال رنج می‌برند می‌توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. این مسئول از اعطای وام خوداشتغالی به ایثارگران فاقد شغل خبر داد و گفت: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه ۲۰ میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات اعطا می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *