دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۲۶

اظهارات جنجالی زیباکلام درباره فتنه ۸۸

چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 378464
صادق زیباکلام گفت: فتنه ۸۸ را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عده‌ای که حدود ۳ میلیون نفر می‌شدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها می‌تواند رخ دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه بعد از خروج از دادگاه انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به روند رسیدگی پرونده محکومیتش گفت: هنوز دادگاه تجدید نظر انجام نشده و در مرحله پرونده خوانی است امروز قاضی پرونده را دیدم و به من گفت که بهتر است از لحاظ حقوقی وکیل داشته باشی و احتمالاً یکی از همکارانم در دانشگاه را به عنوان وکیل برمی‌گزینم.

وی درباره سوالی که باعث محکومیتش شده بود، اظهارداشت: من مسئله هسته‌ای را زیر سوال نبردم و فقط سوال کردم که این حرکت از لحاظ اقتصادی چه فایده‌ای داشت.

زیباکلام ادامه داد: در مورد اختلاس ۳ هزار میلیاردی هم پرسیدم این متهمین چه جرم یا جرم‌هایی انجام دادند که به دلیل آن محکوم به اعدام شدند و اینکه بیان شد اینها مفسد فی‌الارض هستند از لحاظ حقوقی بی‌ معنی است. استنباطم این است که دادگاه پیش از اینکه دنبال کشف حقیقت باشد دنبال ارضا و اغناء افکار عمومی بود.

این استاد دانشگاه در مورد موضع خود نسبت به خانواده هاشمی بیان داشت: موضعم در مورد خانواده هاشمی این است که اینها به دلیل مسائل سیاسی مورد فشار قرار می‌گیرند و محاکمه می‌شوند.

وی در مورد فتنه ۸۸ اظهارنظر کرد: فتنه ۸۸ را نتوانستم بفهمم یعنی چه! یک عده‌ای که حدود ۳ میلیون نفر می‌شدند در ایران به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند و این در اکثر کشورها می‌تواند رخ دهد.

اما اگر مقصود از فتنه این است که آمریکا و انگلیس و آلمان با عده دیگری در ایران تبانی کرده بودند که نظام را برانداز کنند مطلقاً چنین چیزی نبود زیرا یک سند و حتی یک خط در این چند سال در این زمینه بیرون نیامده است.

زیباکلام تصریح کرد: یک سوال ساده دارم و آن این است که چطور می‌شود میلیون‌ها انسان که آمدند برای ریاست جمهوری رأی دادند طی ۷۲ ساعت بعد به عنوان براندازان نظام تلقی گردند. بنده چیزی به عنوان سران فتنه را هم قبول ندارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زیرا یک سند و حتی یک خط در این چند سال در این زمینه بیرون نیامده است
من دیگه حرفی ندارم!
محمد
Latvia
برای قوم جاهل از وسط کوه ناقه هم بیرون آورند ایمان نخواهند آورد . شده حکایت این آقا که کل فتنه و فتنه گری و فساد های اقتصادی و مفسدان اقتصادی را منکر میشه و تازه حالا میگه لیلی زن بود یا مرد ؟!!! بخدا این مرد دیوانه است
منم دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
میلاد
کی خودت رو قبول داره که میای میگی این رو قبول دارم اون رو قبول ندارم
....
جناب زیبا کلام که معلوم الحاله.....
من موندم واقعا اینهمه هوش و ذکاوت چطور در ایشون جمع شده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نادر
Latvia
بیچاره و بدبخت دانشجویانی که ایشون استادشونه و براشون سخنرانی میکنه ...
حسینی
United Kingdom
درود بر غیرت و جسارتت جناب دکتر
زیبا کلام :
"نتوانستم بفهمم یعنی چه!"
استاد ، استاد ، استاد ( همراه با كف زدن مثل خنده بازار )
خودش به نفهميدن اعتراف كرده اينا باز براش درود و ثنا مي فرستن ، ميگن مجيزگويان يه آدم بايد اوليتر از خود اون آدم باشه ، حالا اين طرفدارها درود مي فرستن براي كسي كه خودش اعتراف به نفهميدن داره.
شیمون پرز وکلینتون خودشان اعتراف کردند
برو ببین
یعید می دانم نفهمیده باشی
New Zealand
درود بر شهامت ایشان.
یکی بیاد اینو بیدار کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Germany
اگه خودشو به خواب زده باشه چي؟
سرباز ولایت
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام خیلی وقته که دیگه مسائل رو نمیفهمه که یعنی چه.
ایشون سؤالات بچگانه ای رو میپرسن که واقعا از یک استاد جامعه شناس بعید به نظر میرسه.
خوشحالم که امثال آقای زیباکلام در این نظام اختیارات اجرایی ندارن وگرنه ما هم انرژی هسته ای و اقتدارمونو از دست داده بودیم و هم در فتنه 88 انقلابمون رو دو دستی تقدیم آمریکاییها و معاندان نظان میکردیم.
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای.
New Zealand
الان انرژی هسته ای دقیقا برای شما چیکار کرده؟!
لطفاً جواب ؟؟؟؟
مغزشما دقيقاً براي شما چه كاري انجام مي ده ؟؟
دمش گرم به قول آقای کروبی که به احمدی نزاد گفت تو پشتت گرمه هر چیزی رو می تونی بگی ولی من دست و بالم بسته است. حالا بنده خدا زیبا کلام هم نمی تونه چیزی بگه به امید روزی که همه نهان ها آشکار شود
دانشجو
Latvia
اینقدر با این حرفاتون هندونه زیر بغل این آقا نذارید . هم امثال شماها بودید که واسه دست انداختنش سر کلاس فوت تو آستینش کردید حالا بدبخت باید بره زندان اونموقع شما بخندید و صفا کنید .
بیچاره!!!!!!!!!!!!!!نه که هیچیم نمیگه!!!!!!!!!!!!
ما هم منتظریم نهانها اشکار بشه تا شما نهان این اقا رو ببینی شاید توجیه شی
سه میلیون !!!!!
زیبا کلام ریاضیت عجیب ضعیفه ه
ا چند هزار تا بیشتر نبودن که غالبشون هم گول خورده سران فتنه بودن....
پیمان
آقای زیبا کلام لطفاآ مغلطه نکنید و زیبا سخن بگویید؛ خود آمریکایی هاو انگلیسی ها و اسرائیلی ها در مورد تلاششان برای براندازی در ایام بعد ازانتخابات اعتراف واقرار کردند , شماهنوز هم میگوئید قبول ندارید . اصولا" شما چیه را قبول دارید؟
یکی بیاد برای رضای خدا این جنابو توجیه کنه....!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته حرفش درست است سند كتبي تا به حال نشان داده نشده است زيرا امريكاييها وانگليسي ها وديگر شياطين عالم به صورت شفاهي ودر پشت دوربينها ي تلويزيوني ودر برابر و مليونها انسان از فتنه گران حمايت ميكردند واز كمك مالي ومعنوي حرف ميزدند وعلنا به شبكه هاي اجتماعي ميگفتند برنامه هاي خودتان را قطع نكنيد و.... و البته كران وكوران ولالان هيچ گاه نمي فهمند
شاهد
Iran, Islamic Republic of
آقاي زيباكلام شايد ابراز مخالفت و اعتراض بعد از هر انتخاباتي اتفاق بيفتد، تا اينجا قبول اما اگر فتنه اي در كار نبود چرا بايد اين همه به طول بينجامد تا در نهايت برسد به آنجا كه به مولا اباعبدالله الحسين در روز عاشورا اهانت شود. مگر امام حسين باعث اعتراض آنها شده بود. آيا واقعا خودت مي فهمي چي داري ميگي؟
Iran, Islamic Republic of
صم بكم عمي فهم لا يعقلون
سید
Latvia
خدا به این آقا فهم بده(خودشم می گه که نمی فهمم)