جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

اگر دنبال نلسون ماندلا باشیم باید به جلیلی و حداد رأی دهیم

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 290108
اگر در ایران فعلی به دنبال نلسون ماندلا باشم و چون در میان نامزدها نیست در آن صورت با دست خودم به آقای دکتر جلیلی یا حداد عادل رای می‌دهم.
اگر دنبال نلسون ماندلا باشیم باید به جلیلی و حداد رأی دهیم
به گزارش جهان، صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، گفت و گویی با روزنامه آرمان انجام داده است که بخش هایی از آن را به انتخاب جهان نيوز در ادامه می خوانید:

* ایده‌آل من نه تنها آقای روحانی نیست بلکه حتی عارف و خود رئیس دولت اصلاحات هم نیست. ایده‌آل من واسلاو هاول، آنگ سان سوچی، مهدی بازرگان، مهاتما گاندی و نلسون ماندلاست. اما اینقدر عقلم می‌رسد که در ایران فعلی دنبال مهدی بازرگان نباشم. اگر در ایران فعلی به دنبال نلسون ماندلا باشم و چون در میان نامزدها نیست در آن صورت با دست خودم به آقای دکتر جلیلی یا حداد عادل رای می‌دهم.

* نه آقای روحانی اصلاح‌طلب است و نه بنده ایشان را اصلاح‌طلب می‌دانم.

* آنچه مسلم است همه آن ۳۰-۲۰ میلیونی که به نظر می‌رسید مصمم شده بودند به آقای هاشمی رای بدهند حاضر نخواهند شد که به کاندیدای مورد نظر آنها رای دهند.

* من در خصوص صفات آقای روحانی یک کلام اشاره‌ای به اینکه ایشان آزادیخواهند، طرفدار آزادی مطبوعاتند، طرفدار حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها و حقوق بشر هستند و قس علیهذا نکردم. در حالی که اصل اولویت من را شما می‌دانید که این مسائل تشکیل می‌دهند، همینقدر که ایشان با دنیا دعوا نداشته باشد، با تحکم نخواهد مدیریت بکند یا خودش را عقل کل نداند از سر من هم زیاد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *