پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

تغییر مدت سرشماری نفوس و مسکن

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 377613
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۵ مهر تا ۱۸ آبان گفت: در این طرح ۷ هزار آمارگیر با استفاده از تبلت اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند و از تجربه این کار برای سرشماری عمومی سال ۹۵ استفاده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عادل آذر در مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزشی حضوری مرحله اول سرشماری عمومی کشاورزی اظهار داشت: برای اولین بار در کشور سرشماری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: همه سرشماری‌های گذشته با استفاده از کاغذ انجام می‌شد که در سرشماری کشاورزی در سال جاری یک تحول جدی رخ خواهد داد و ۷ هزار آمارگیر ما بدون استفاده از کاغذ و با تبلت اطلاعات سرشماری را جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس مرکز آمار ایران افزود: برخی می‌گفتند نیازی به اجرای سرشماری کشاورزی نیست و باید در بخش صنعت متمرکز شویم اما کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد به طوری که بخش کشاورزی به طور مستقیم ۱۸ درصد و به شکل مستقیم و غیر مستقیم ۳۰ درصد از نیاز اشتغال کشور را پوشش می‌دهد و هم اکنون ۶ میلیون نفر در این بخش فعال هستند.

عادل آذر ادامه داد: بنده عضو ستاد تدوین برنامه ششم توسعه هستم، ۹۰ درصد جداول و اطلاعات مورد نیاز برنامه توسط مرکز آمار ایران باید ارائه شود که نیمی از آن مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: از مجموع ۱۵۰ شاخص و نماگر ۵۰ درصد از آن مربوط به بخش کشاورزی است که این مسئله اهمیت سرشماری سال جاری کشاورزی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته به اصالت و کیفیت سرشماری کشاورزی خدشه‌هایی وارد می‌کردند،گفت: امیدوارم سرشماری سال ۹۳ یکی از بهترین سرشماری‌ها باشد و پاسخی باشد برای انتقادات مطرح شده نسبت به سرشماری‌های گذشته.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به هزینه‌های بالای سرشماری گفت: سعی می‌کنیم مجددا سرشماری نفوس و مسکن را ۱۰ سال یکبار کنیم و دیگر در دوره‌های ۵ ساله انجام ندهیم؛ البته سرشماری بعدی در سال ۹۵ انجام خواهد شد.

وی همچنین از بهبود دستمزد و حقوق آمارگیران در این طرح آماری خبر داد و گفت: من اعلام کردم یا طرح سرشماری را اجرا نمی‌کنیم یا این که امکانات مناسب در اختیار داشته باشیم که در همین راستا دستمزد و ماشین و تجهیزات مناسب تدارک دیده شده است.

عادل آذر تصریح کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ با ۴۰ هزار تبلت یا هر ابزار جدید الکترونیکی که در آن دوره وجود داشته باشد انجام خواهد شد و دیگر به اجرای کاغذی باز نمی‌گردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *