جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

العبادی، نیامده متهم شد!

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 376979
ائتلاف العراقیه، "حیدر العبادی" مامور تشکیل کابینه جدید عراق را به در پیش گرفتن راه دولت پیشین این کشور متهم؛ و به تحریم دولت آینده عراق تهدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "حیدر الملا" سخنگوی ائتلاف العراقیه مدعی شد: پافشاری نخست وزیر مکلف عراق بر معرفی وزرا بدون احیاء حقوق و تحقق خواسته ها، مهر تاییدی است بر این که کابینه آینده، راه دولت سابق را در پیش گرفته است.

این ائتلاف با صدور بیانیه ای که "سومریه نیوز" به نسخه ای از آن دست یافته، با بیان این که ائتلاف العراقیه حقوق ملت عراق -به ویژه اهالی استان های معترض- و اصلاح روند سیاسی را خط قرمز می داند، خاطرنشان کرده که اگر العبادی به راه دولت پیشین ادامه دهد، باید کابینه اش را بدون ما تشکیل دهد و ما نیز به نقش نظارتی خود در پارلمان ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که حیدر العبادی نخست وزیر مکلف عراق امروز دوشنبه، رایزنی با تشکل های سیاسی عراقی برای تشکیل کابینه را مثبت و سازنده توصیف؛ و بار دیگر تاکید کرد که می خواهد کابینه ای فراگیر با حضور همه گروه های عراقی تشکیل دهد.

از سوی دیگر "عواصف نعمه" نماینده ائتلاف دولت قانون روز گذشته به العراقیه درخصوص ادامه تلاش برای شکست دولت آینده عراق هشدار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *