شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عامل‌اصلی به‌نتیجه‌نرسیدن‌مذاکرات آتش‌بس

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 375831
رئیس هیات مذاکره کننده فلسطینی در قاهره تصریح کرد کارشکنی‌های اسرائیل عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «الیوم السابع» نوشت: «عزام الاحمد» رئیس هیات مذاکره کننده فلسطینی در قاهره اعلام کرد کارشکنی‌های طرف اسرائیلی مانع از دستیابی به توافق نهایی درباره آتش‌بس است.

الاحمد خبر تمدید آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت را به منظور فرصت دادن به تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس را تأیید و در عین حال گزارش برخی رسانه‌ها درمورد توافقات با رژیم اشغالگر اسرائیل را تکذیب کرد.

الاحمد افزود گزارش رسانه‌ها درباره دستیابی به توافق نهایی بر سر آتش‌بس کاملا بی‌اساس و عاری از صحت است و تاکنون هیچ پیشرفتی در هیچ مواردی حاصل نشده است.

وی ادامه داد ما ۲۴ ساعت برای رسیدن به توافق زمان داریم و اگر به نتیجه نرسیدیم خشونت‌ها از سرگرفته می‌شود.

از سوی دیگر، «عزت الرشق» از سران جنبش مقاومت «حماس» در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک نوشت «مذاکرات به دلیل سخت‌گیری‌های (رژیم) اشغالگر با دشواری‌هایی همراه شد و تمدید ۲۴ ساعت آتش‌بس بنا به درخواست مصر برای فرصت دادن به مذاکرات صورت گرفت.»

براساس این گزارش، اسرائیلی‌‌ها و فلسطینی‌ها دوشنبه شب با تمدید آتش‌بس۵ روزه در غزه به مدت ۲۴ ساعت دیگر موافقت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *