پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

حداقل‌کارایرانیان‌برای‌غزه‌ازنظرپوران درخشنده

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 373762
کارگردان تلویزیون و سینما در ویژه برنامه‌ «بچه‌های ایران، بچه‌های غزه» گفت: از همه تهیه‌کنندگان و کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون می‌خواهم در کنار هم به طور قاطع از مظلومیت مردم بی‌دفاع غزه دفاع کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پوران درخشنده که در ویژه برنامه «یچه‌های ایران، بچه‌های غزه حضور یافته بود، با بیان این مطلب گفت: حداقل کاری را که ما می‌توانیم انجام دهیم، رساندن صدای غربت مردم غزه به ویژه کودکان آن سرزمین به جهانیان است. البته به یاری خدا این صدای اعتراض بُعد جهانی پیدا کرده و در سراسر دنیا شاهد اعتراض‌های مردمی به جنایت‌های صهیونیست‌ها هستیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: دنیا شاهد یک نسل‌کُشی واقعی در غزه است و کودکانی که باید آینده‌سازان کشورهای خود باشند، در حال نابود شدن هستند. این جنایات واقعاً غیرقابل تحمل است.

درخشنده با طرح این سوال که «مگر زن و کودک فلسطینی چه گناهی مرتکب شده‌اند؟» افزود: واقعاً بر این جنایات چه نامی می‌توان گذاشت؟ درخواست من این است که هرکسی در هر جایی که هست، در مقابل این جنایات مسئولیت خود را انجام دهد.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: جای خوشحالی است که رسانه ملی هم در این ویژه‌برنامه به کمک کودکان فلسطینی آمده تا به دنیا ثابت شود که کودکان ایران همراه با والدینشان در کنار کودکان غزه حضور دارند.

همچنین در ویژه برنامه «بچه‌های غزه» در شبکه جام‌جم، امید معنوی خواننده جوان قطعه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان آن اجرا کرد.

حامد زمانی خواننده جوان کشور هم با حضور در این برنامه با ابراز همدردی با کودکان مظلوم غزه گفت: آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد، غیرقابل تحمل است. ما وظیفه داریم به هر طریق ممکن حمایت خود را از مردم غزه به ویژه کودکان آن دیار اعلام کنیم. سپس حامد زمانی قطعه‌ای کوتاه از کار جدید خود را که در قالب طنز درباره جنایات اشغالگران قدس ساخته شده، اجرا کرد.

محسن افشانی بازیگر سینما و تلویزیون نیز با حضور در این برنامه گفت: واقعاً در غزه شاهد یک جنگ ناجوانمردانه و کشتار دسته‌جمعی هستیم که امیدوارم هرچه زودتر این جنگ به پایان برسد.

افشانی افزود شاید کاری از دست ما برنیاید. اما حداقل در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های رسانه‌ای می‌توانیم صدای کمک خود به مردم مظلوم غزه به ویژه کودکان آن را به دنیا برسانیم.

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان با حضور در ویژه برنامه «بچه‌های ایران، بچه‌های غزه» گفت: من شرمنده کودکان مظلوم غزه هستم که نمی‌توانم به خاطر غم بزرگشان، برای آنها شعر بگویم. واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که تا این حد شاهد وحشیگری صهیونیست‌ها با حمایت اربابان بدتر از خودشان هستیم. گویا عصر تمدن تمام شده و عصر توحش آغاز شده است.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان افزود: خدا کودک را خلق کرده که شادی ببیند، نه اینکه شاهد غم و غصه و چنین وضعیت دردناکی باشد. من به خاطر مشاهده همین وضعیت نمی‌توانم برای بچه‌های مظلوم غزه شعر بگویم و واقعاً شرمنده آنها هستم.

رحماندوست در پایان گفت: امیدوارم روزی برسد که بتوانیم از نزدیک شادی مردم غزه به ویژه کودکان و نوجوانان آن سرزمین را با چشم ببینیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *