شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تقاضای چینی‌ها از متولیان گردشگری ایران

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 375796
رئیس جامعه راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه سال گذشته سفیر چین درخواستهایی را از متولیان گردشگری ایران داشت گفت: در اختیار قراردادن بروشور و کتاب درباره ایران به زبان چینی، شناسایی رستوران های چینی و قراردادن راهنمای چینی زبان از جمله این خواسته ها بود.
به گزارش جهان، عباس پیرمرادیان به خبرنگار مهر گفت: اکنون ما با کمبود تورلیدر چینی زبان مواجه هستیم اما افرادی هستند که بتوان آنها را به کار گرفت اما این مشکل فقط در بحث راهنمایی گردشگران چینی نیست. بلکه ما برای گردشگران زبان های دیگر نیز مشکل نداشتن راهنمای مسلط به زبان آنها را داریم مانند گروه گردشگران ایتالیایی که روز گذشته به ایران آمدند و برای آنها راهنما گردشگری انگلیسی زبان انتخاب کردیم چون راهنمای گردشگری مسلط به زبان ایتالیایی نبود!

وی گفت: دانشجویان چینی زبان در دانشگاههای ایران تحصیل می کنند باید آنها را شناسایی کرد و خواست تا آموزش راهنمای گردشگری ببینند یک راه هم استفاده از مترجم است. به این معنا که می توان از افراد مسلط به زبان های دیگر خواست تا به عنوان مترجم در تورهای گردشگری حضور داشته باشند و اطلاعات راهنمایان را به گردشگران انتقال دهند.

این راهنمای گردشگری بیان کرد: ما به اجبار برای تورهایی که به صورت دو یا سه نفره به ایران می آیند و جزو کشورهایی هستند که زبان آنها برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است اعلام می کنیم که راهنمای انگلیسی زبان خواهند داشت.

پیرمرادیان از تقاضای سفیر ایران در چین خبر داد و گفت: سال گذشته سفیر ایران در چین تقاضاهای مردم این کشور را به متولیان گردشگری در سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد یکی از تقاضاها این بود که راهنمای چینی زبان در ایران وجود داشته باشد. چینی ها خواسته بودند تا بروشور و کتاب درباره ایران به زبان چینی در اختیار گردشگران و سفارت چین قرار بگیرد و رستوران هایی که غذای چینی سرو می کنند را معرفی و تعداد آنها بیشتر شود.

پیرمرادیان درباره اینکه چرا در یک سال گذشته هیچ اقدامی برای آموزش راهنمای چینی زبان انجام نشده است گفت: نمی دانم چرا کاری نشده است. باید فعالیت بیشتری می کردیم اما اعضای هیات مدیره هر کدام تورهای گردشگری و دغدغه های خودشان را دارند و در جامعه تورگردانان تنها از روی علاقه فعالیت می کنند آنها بابت حضورشان در هیات مدیره هزینه ای نمی گیرند پس چطور می توان وادارشان کرد که درباره راهنمای گردشگری چینی و یا زبان های نادر دیگر وقت بگذارند. ما مشکلات زیادتری داریم و درگیر تورلیدر زبان های دیگری هستیم. هنوز بیمه راهنمایان ما حل نشده است. همه توان ما صرف معرفی و شناسایی راهنما می شود.

وی افزود: جامعه راهنمایان گردشگری یک نهاد صنفی است بودجه و تشکیلات ندارد. ما بیش از این نمی توانیم کاری کنیم چون امکانات نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *