دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ارسال لایحه رفع موانع تولید به مجلس

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 375115
وزیر دادگستری از ارسال لایحه رفع موانع تولید و مبارزه با رکود به مجلس خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در بازدید از کارخانه زرماکارون با حضور در جمع کارکنان این کارخانه اظهارداشت: برای من جای خوشحالی دارد که در مجموعه‌ای حضور پیدا کنم که با درک خوب، سالم و سازنده به دنبال دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به تولید می‌پردازد.

وی افزود: یک کشور خوب، موفق و ثروتمند و قدرتمند صرفاً با دولت به قدرت نمی‌رسند بلکه باید مردم آن قدرتمند باشد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اگر مردم یک کشور ثروتمند باشد آن کشور هم ثروتمند می‌شود گفت: اگر یک کشور ثروت زیادی داشته باشد و همه معادن و مخازن آن در مالکیت دولت باشد باز هم پیشرفته به حساب نمی‌آید. برای مثال شوروی سابق دولت بسیار ثروتمندی داشت اما ملتش از این دارایی‌ها برخوردار نبودند و عملاً این نظام سست شد.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه یک ملت قدرتمند حتی در بدترین شرایط هم می‌تواند تولید داشته باشد، گفت: زمانی یک کشور به قدرت می‌رسد که مردم آن در کمال آرامش به تولید و کار مشغول باشند.

وی در ادامه به وضعیت مردم غزه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه سرزمین غزه بیشترین تمرکز جمعیتی دنیا را دارد و تمام مسیرها و امکانات صنعتی و کشاورزی آن بسته است اما ملت آن ملتی قدرتمند هستند که توان مبارزه دارند و اجازه تجاوز بی‌حد و حصر دشمن را نمی‌دهند، این ملت حتی با دست خالی هم قدرتمند است.

پورمحمدی در ادامه تصریح کرد: یک نظام اقتصادی صحیح و سالم نظامی است که به تولید متکی باشد، هیچ جامعه‌ای تا زمانی که به تولید مطمئن نرسیده باشد نمی‌تواند به ثروت با دوام ماندگار و قابل اتکا دست پیدا کند.

وزیر دادگستری در ادامه ضامن این چرخه صحیح را گردش اقتصادی مناسب عنوان کرد و گفت: جامعه‌ای که اقتصاد درستی نداشته باشد به فرهنگ خوبی هم نمی‌رسد زمانیکه یک جامعه از وضع اقتصادی نامناسبی برخوردار باشد فکر، اخلاق، فرهنگ و دین آن جامعه نیز نا مناسب می‌شود.

وی توزیع درآمد صحیح و اقتصاد سالم را یکی از مشکلات کشورهای بزرگ دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای بزرگی که ادعای مدیریت دارند، توزیع ثروت به درستی صورت نمی‌گیرد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اقتصاد امروز اقتصادی دانش‌بنیان است، به تلاش‌های وزارت دادگستری در جهت رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: ما روز یکشنبه لایحه رفع مواضع تولید و مبارزه با رکود را تهیه کردیم.

وی تأکید کرد: این لایحه حدود ۸ ماه توسط کارشناسان اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

پورمحمدی ادامه داد: ما یکشنبه این لایحه را به مجلس فرستادیم اما فرصت بررسی نشد و قرار است این یکشنبه لایحه در صحن مجلس بررسی شود، ما از قوه مقننه خواسته‌ایم تا هرچه زودتر این لایحه را تصویب کند چرا که با تصویب این لایحه شاهد جهش بزرگ در چنین شرایط سخت و محدود خواهیم بود.

وزیر دادگستری تأکید کرد: تمام انگیزه دولت برقراری آرامش و به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و توان کشور و کاهش فشار کشورهای غربی است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم دشمن را از پیش رو برداریم اما باید سلاح آنها را از بین ببریم. در این مسیر آنها اهل تعامل نیستند و همه ما این را می‌دانیم به همین جهت به دنبال این هستیم که موانع را از بین ببریم.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تکلیف ما با کشورهای غربی روشن است، گفت: اما این بدان معنا نیست که ما عقب‌نشینی کنیم، دنیای امروز دنیای حضور قوی و مباحثه هوشمندانه است.

پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما رفع موانع تولید، رشد اقتصادی و فراهم کردن بسترهای توسعه اقتصادی در شرایط فشار و تحریم است.