جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تأثیر نور طبیعی در محیط کار

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 374841
تحقیقات جدید نشان داده است که در معرض نور طبیعی قرار گرفتن در محیط کار می‌تواند برای خلق و خوی کارگران و همچنین سوخت و ساز بدن مفید باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محققان دانشگاه ایلینوی دریافتند که قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، سلامت کارکنان را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی در خلق و خوی و کیفیت خواب‌‌‌ها دارد.

این تحقیقات نشان داد که کارگران با داشتن پنجره در دفتر کار نسبت به افرادی که در محیط کارشان از نور طبیعی محروم بوده‌‌اند،‌ ۱۷۳ درصد بیشتر نور سفید (گستره‌ای از امواج است که شامل همه فرکانس‌های طیفی تابش الکترومغناطیس باشد) دریافت کردند.‌

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله خواب بالینی پزشکی، علاوه بر این کارگرانی که در محیط کارشان از نور طبیعی بهره‌مند بودند در مقایسه با افرادی که در محیط کارشان از پنجره برخوردار نبودند تمایل بیشتری به انجام فعالیت بدنی داشتند.

کارگرانی که در محیط کار پنجره نداشتند نمرات ضعیف‌تری در مورد کیفیت زندگی مرتبط با مشکلات جسمی و نشاط اخذ کردند؛ آنها همچنین در مورد کیفیت خواب و اختلال در خواب نمرات ضعیف‌تری دریافت کردند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که برای طرح‌های معماری محل کار، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی روز، باید به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *