يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۴

آغاز مذاکرات برای واردات آب به کشور

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 374267
وزیر نیرو در مورد خواسته برخی نمایندگان مبنی بر واردات آب از سایر کشورها تاکید کرد: می‌توان از کشورهایی که با آن ها تعاملاتی داریم آب وارد کنیم اما احتمال تغییر در تعاملات است و وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست.
به گزارش جهان حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع واردات آب را مطالعه می کنیم و با برخی کشورها مذاکراتی دراین زمینه انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه واردات آب نیاز به مطالعات جامع، فنی، اقتصادی و محیطی زیستی باید انجام شود که در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر این‌که مطالعات در زمینه واردات آب مطلبی نیست که سریع الوصول باشد گفت: روی این مساله نمی‌توان به صورت جدی حساب کرد و برای آن زمان نیاز است.

چیت‌چیان در مورد وابستگی کشور با واردات آب گفت: واردات آب وابستگی ایجاد می‌کند. ممکن است در صورتی که واقعا نیازمند واردات باشیم این کار انجام شود البته با تعاملاتی که با کشورهای همسایه داریم جوابگو خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال تغییر تعاملات با کشوری که از آن آب وارد می کنیم وجود دارد گفت: ممکن است تعاملاتمان تغییر کند بنابراین وابستگی در مساله آب به هیچ وجه خوشایند نیست.

به گزارش ایسنا، چندی است که برخی نمایندگان به شدت پیگیر واردات آب از سایر کشورها هستند در حالی که گفته می‌شود کشورمان نیاز به مدیریت آب دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما در شمال و جنوب کشور دریا داریم که منبع ارزشمندی برای شیرین کردن آب هست.منبع شیرین کردن نیروگاههای آب رو هم میتونیم از قرار دادن صفحه های خورشیدی در مناطق پر آفتاب مثل مناطق مرکزی ایران بگیریم.در واقع مثل یه چرخه روش کار کنیم : تو مناطق کویری و مرکزی که گفته میشه سوزان ترین و پر آفتاب ترین نقطه روی زمین هست صفحه های خورشیدی میزنیم بعد با برق اون آب دریا رو شیرین میکنیم و میتونیم مناطق وسیعی از کشور رو آب دار کنیم. فقط مدیریت صحیح میخواد.
Iran, Islamic Republic of
در یک برنامه تلویریونی که مدتی پیش تقریبا آخر شب پخش می شد دکتر کردوانی در گفتگویی که با آقای مجری (درستکار ) انجام میداد می گفت واردات آب به کشور یعنی ننگ.
Denmark
خنده دار و باعث تاسف است كه با داشتن دست كم ٣٠٠٠ كيلومتر مرز ابى و بازيافت گرما براى تصفيه اب و انتقال توسط خطوط لوله به داخل، حرف از واردات اب زده مى شود! به نظر مى ايد كه انديشه هاى انديشمندان جايى مطرح نميشود.
حداقل کاری که میشود انجامداد واز این بحران کم ابی عبور کرد در استانهای شمالی به جای مصرفاب شیرین و قابل شرب ار اب دریا برای کشاورزی استفاده کردو اب سدهای مورد مصرف به استانهای هم جوار اختصاص داد واز وروداب شیرین به دریای خزر جلوگیری کرد وبسیار موارد دیگر ولیاسانترین راه واردات اب و سود سرشار برایوارد کنندگانان خواهد بود بازنقشهای برایواردات ازخارج دارند