يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۴

ابتکار: از تولید بنزین داخلی حمایت می‌کنیم

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 373292
رئیس سازمان محیط زیست کشور در واکنش به صحبت‌های وزیر سابق نفت درباره عدم پاک بودن بنزین وارداتی نسبت به بنزین داخل گفت: برای ما سلامت مردم مهم است و از تولید بنزین داخلی حمایت می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون استان تهران در پاسخ به پرسش تسنیم درباره صحبت‌های وزیر سابق نفت در زمینه عدم تأیید پاک بودن بنزین وارداتی و پائین بودن کیفیت آن نسبت به بنزین تولید داخل اظهار داشت: برای ما نتیجه مهم است و نگاه نمی‌کنیم که بنزین تولید داخل است یا وارداتی بلکه بسیار مصر هستیم تا بنزین پاک در داخل کشور تولید شود که در این زمینه وزارت نفت و دولت برنامه‌ مستمری دارند.

وی افزود: به هر حال بر اساس آمارها امسال و تا ۱۲ خرداد حتی یک روز ناسالم را نیز نداشتیم و بسیاری از مردم و بیماران که در گذشته از آلودگی هوا رنج می‌بردند در تماس‌های مکرر با ما از کیفیت هوا و کلان‌شهر‌ها قدردانی می‌کنند.

ابتکار با تأکید بر تولید ملی بنزین در کشور بیان داشت: به هر حال بنزین مانند هر فرآورده دیگری باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا برای سلامت مردم مضر نباشد حال می‌خواهد تولید داخل باشد یا وارداتی؛ بر این اساس تا زمانی که پتروشیمی‌ها بتوانند بنزین پاک تولید کنند تمرکز بر واردات بنزین است ولی مسلماً تأکید ما نیز بر تولید بنزین در داخل کشور خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: البته بنزین تنها یک مقوله برای ارتقای هوای پاک است و بر این اساس باید در زمینه تولید خودرو و ارتقای حمل و نقل عمومی نیز رشد داشته باشیم. براین اساس هر فرآورده‌ای که چه تولید داخل و چه وارداتی برای سلامت مردم مضر باشند سازمان محیط زیست با آن مخالف است ولی در مجموع نتیجه ارتقای کیفیت بنزین برای این سازمان مهم است تا بتوانیم هوای پاکی را در کلان‌شهرهای کشور داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس واردات بنزین را مامان ابتکار .
رانت واردات یک ساله بنزین پاتیلی حسابی جیب هاشو پر کرد به اندازه اون 8 سال که دستش خالی شده بود. حالا افتاده دنبال تولید ملی
این خانم هر حرفی میزنه و هرکاری میکنه واسه خودنماییه. از تلاش برای دیدار با اصغر فرهادی و تا بلاتر و نامه به داریوش مهرجویی...
این دلش واسه مردم و مملکت نسوخته. با مطرح کردن ادعای سرطانزا بودن بنزین و پارازیت ها و دانشجویان ستاره دا ر فقط دنبال حزب بازی و 2 تا تقدیر نامه است و در این راه از هیچ ضربه ای به نظام دریغ نخواهد کرد.
انقدر که واسه هنرپیشه ها وقت میزاره واسه رسیدگی به حیوانات (که وظیفه اش است ) وقت نمیزاره. در برابر مرگ ماهی های تالاب ها و شکنجه حیوانات باغ وحش های خصوصی ساکت میشنه اما در برابر فوت خواهر فلان کارگردان بیانیه میده!
در مورد تفکیک جنسیتی شهرداری نظر مخالف خودش را اعلام میکنه اما در مورد آتش سوزی جنگل ها که در چند روز اخیر اتقاق افتاده حرفی نمیزنه.
این فقط دنبال خودنمایی و ژست اپوزیسیون و تبلیغ واسه حزب اصلاحات و پر کردن جیب خانواده اش است. اصلا آدم قابل اعتمادی نیست. روزی را میبینم ...
majid
Iran, Islamic Republic of
کاش ایشان بخشی از اقدامات انجام شده توسط سازمان مطبوعشان که موجب سلامت هوای شهر تهران شده را اعلام می فرمودند.
بیچاره مردمی که به جای تشکر از خالق بادها از سازمان دادها تشکر می کنند.