چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

راهپیمایی پرتغالی‌ها در حمایت از غزه

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 373290
هزاران شهروند پرتغالی برای حمایت از فلسطینیان نوار غزه در شهر "لیسبون" دست به تظاهرات زدند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری وفا نوشت: هزاران شهروند پرتغالی در راهپیمایی حمایت از فلسطینیان در نوار غزه که توسط سازمان‌های مردم نهاد این کشور در لیسبون سازماندهی شده بود شرکت کردند.

این راهپیمایی شاهد حضور برخی چهره‌‌های سیاسی همچون "فرانسیسکو لوسا" عضو پارلمان پرتغال و صدها تن از مسلمانان و فلسطینی تبار‌ها بود.

راهپیمایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان نوار غزه بخصوص کودکان و غیر نظامیان را محکوم کرده و خواهان توقف فوری حملات اسرائیل به نوار غزه، بازکردن گذرگاه‌ها، پایان دادن به همه انواع محاصره و محاکمه کردن فرماندهان اسرائیلی به عنوان جنایتکار جنگی را خواستار شدند.

همچنین مردم از دولت پرتغال خواستند که روابط دیپلماتیک خود با اشغالگران را قطع کرده و سفیر رژیم صهیونیستی را تا پایبندی این رژیم به قوانین بین المللی و خارج کردن ارتش از سرزمین‌های فلسطینیان از لیسبون اخراج کند.

رتش رژیم صهیونیستی در ۲۶ روز تجاوز زمینی، هوایی و دریایی خود به نوار غزه با تخریب منازل این مطنقه ده‌ها هزار فلسطینی را از خانه خود آواره کرده است.

اسرائیل همچنین با حمله به مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس جان ده‌ها کودک و زن فلسطینی را گرفته و شمار زیادی از آنها را مجروح کرده است.

"اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمار شهدای حملات اسرائیل به فلسطینیان که از ۲۶ روز قبل آغاز شده است به ۱۶۹۶ شهید و شمار زخمیان هم از مرز ۹ هزار زخمی گذشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *