سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

تعیین مرجع رسیدگی به شکایت از دولت

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 371307
معاون رئیس دیوان عدالت اداری در امور شعب دیوان گفت:‌ به استناد ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات واصله از اقدامات و مصوبات دولتی‌ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری است و رسیدگی به شکایات احزاب هم از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین "موسی قربانی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر مرجعیت دیوان عدالت اداری در رسیدگی به شکایات احزاب اظهار داشت: مطابق اصل ۱۷۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها یا آیین‏‌نامه‏‌های دولتی بر عهده دیوان عدالت اداری است، این در حالی است که رسیدگی به شکایات احزاب از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: همچنین به استناد ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات واصله از اقدامات و مصوبات دولتی‌ها در صلاحیت دیوان عدالت اداری است و از لحاظ قانونی چنانچه پروانه حزبی باطل شود، دیوان این موضوع را پیگیری و مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در ادامه بررسی طرح نحوه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی ماده ۱۲ این طرح را بررسی و تصویب کردند. براین اساس مرجع رسیدگی به شکایات احزاب از تصمیمات و اقدامات کمیسیون موضوع ماده ۱۰ دیوان عدالت اداری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *