جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵

روشی برای اینکه شارژ لپ تاپ زود تمام نشود

شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 371016
اگر لپ تاپ دارید و همیشه با مشکل کمبود شارژ مواجه هستید دیگر باید با مرورگر اینترنتی گوگل کروم برای همیشه خداحافظی کنید.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اگر لپ تاپ دارید و همیشه با مشکل کمبود شارژ دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است مرورگر گوگل کروم را به کلی فراموش کنید و به جای آن از فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر استفاده کنید. طبق تحقیقات مرورگر کروم یک مشکل زیربنایی دارد و به همین جهت است که باعث می‌شود این مرورگر نسبت به سایر مرورگرهای اینترنتی استفاده بیشتری از شارژ لپ تاپ شما داشته باشد.

علت اصلی این مشکل را System Clock Tick Rate نامیده‌اند یعنی مشکلی که مربوط به فاصله زمانی بیدار شدن CPU است، در حالت عادی مرورگر کروم به روی ۱.۰۰۰ میلی ثانیه تنظیم شده است اما این در حالی است که اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس نرخ ۱۵.۶۲۵ میلی ثانیه را پیشنهاد می‌کنند. به همین دلیل است که مرورگر کروم مصرف بیشتری نسبت به اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس دارد.

محققان می‌گویند حالت ۱.۰۰۰ میلی ثانیه یعنی در هر ثانیه پردازنده ۱۰۰۰ بار فعال می‌شود اما این در حالی است که ۱۵.۶۲۵ میلی ثانیه یعنی پردازنده در هر ثانیه فقط ۶۴ بار فعال می‌شود تا وقایع مورد نیاز را بررسی کند. مایکروسافت هم در این باره می‌گوید نرخ کلاک ۱.۰۰۰ میلی ثانیه امکان دارد مصرف برق را تا ۲۵ درصد افزایش دهد. جالب است بدانید در رابطه با این مشکل هنوز هیچ راه حلی اندیشیده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *