پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

سقوط بوئینگ مالزیایی در اوکراین و کشته شدن تمامی سرنشینان+عکس

جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 370870
منابع خبری از سقوط یک هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۹۵ سرنشین در اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم و به نقل از اینترفکس نوشت: یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با شماره پرواز ام ۱۷ در اوکراین و در نزدیکی مرزهای این کشور با روسیه سقوط کرد.

گفته می‌شود هواپیمای مسافربری خطوط مالزی یک بوئینگ ۷۷۷ بوده که با ۲۹۵ مسافر از آمستردام پایتخت هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی در حرکت بوده است.

خبرگزاری اینترفکس همچنین اعلام کرده است که هواپیمای مالزیایی در ارتفاع ۱۰ هزار متری از سطح زمین و در شرق اوکراین سرنگون شده است.

از سویی دیگر آنتون هراشچنکو مشاور وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که این هواپیمای حامل ۲۸۰ مسافر و ۱۵ خدمه بود که همگی سرنشینان آن در این سانحه کشته شده‌اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000370/n00370870-t.jpg

مشاور وزارت کشور اوکراین همچنین گفت که این هواپیما توسط سامانه‌های دفاعی سرنگون شده است.

خبرنگار بی بی سی در مسکو نیز اعلام کرد منطقه‌ای که هواپیمای مذکور سقوط کرده در مرکز منطقه تحت کنترل استقلال طلبان اوکراین قرار دارد.

خطوط هوایی مالزی با تایید سانحه سقوط تاکید کرد موقعیت و تماس با هواپیما از زمانیکه بر روی حریم هوایی اوکراین بوده، از دست رفته است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000370/nf00370870-1.jpg

مشاور وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود نوشت هواپیمای مالزیایی توسط مخالفان اوکراینی سرنگون شده است.

رویترز نیز به نقل از منابعی اعلام کرد هواپیمای فوق در حال سوختن پیدا شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000370/nf00370870-2.jpg

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد یکی از خبرنگاران این رسانه سامانه پدافندی «بوک» را که احتمال می‌رود توسط آن به هواپیمای فوق شلیک شده باشد، در نزدیک شهر «اسنیژه» در شرق اوکراین دیده‌ است. اسنیژه تحت کنترل مخالفان اوکراینی است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000370/nf00370870-3.jpg

این سانحه هوایی برای هواپیمای مسافربری مالزی در حالی رخ داد که در ماه مارس نیز یک هواپیمای مسافربری دیگر خطوط مالزی با ۲۲۷ مسافر که از کوالالامپور به سوی پکن در پرواز بود از صفحه رادارها ناپدید شد و جستجوها برای یافتن آن نتیجه‌ای نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درد آوره.خیلی.امیدوارم به لطف خدا همه ی پروازها برای همه ی مسافرین امن باشه و هیچ چشم انتظاری خبر بد دریافت نکنه.آمین.