جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲۴
۶۸

انتقاد ازسفره افطاري 240 ميليون توماني از بيت المال

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 370420
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دادن افطاری در برج میلاد آن هم توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی حرام است. چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، به ۱۶۰۰ نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند.
انتقاد ازسفره افطاري 240 ميليون توماني از بيت المال
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی اخطاری نسبت به عدم استخدام مربیان پیش‌دبستانی و تبدیل وضعیت آنها به رئیس‌جمهور تذکر داد و گفت: دولت باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این افراد و همچنین بازنشستگان اقدام کند و بهتر است دولتِ سالمندان جای خود را به دولت جوانان بدهد.

وی در ادامه تذکر خود گفت: بسیاری از مردم از ثبت‌نام یارانه‌ها جا ماندند و دولت باید فرصت مجددی بدهد تا این افراد که اکثرا از قشر مستضعف و محروم هستند، مجددا ثبت‌نام کنند.

این نماینده مجلس با انتقاد از برگزاری مراسم افطاری توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: دادن افطاری در برج میلاد آن هم توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی حرام است. چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر از ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، به ۱۶۰۰ نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند.

قاضی‌پور بر همین اساس گفت: دستگاه اجرایی نباید از پول بیت‌المال افطاری بدهد و ما نمایندگان مجلس باید براساس سوگندی که خوردیم از حقوق مردم و بیت‌المال صیانت کنیم. بیت‌المال مال همه مردم و بازنشستگان است و دولت نباید از مال بازنشستگان افطاری بدهد.

وی با اشاره به حذف مراسم افطاری نمایندگان مجلس از سوی هیئت رئیسه خطاب به محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت، گفت: شما به مردم بگویید که چرا امسال به نمایندگان افطار ندادید، شما تاکید کنید که مجلس به خاطر اقتصاد مقاومتی به نمایندگان افطاری نداد و برخی از دستگاه‌ها از پول بیت‌المال افطاری می‌دهد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت در پاسخ به این سوال گفت: هیئت رئیسه هر ساله برای نمایندگان و خانواده‌ آنها، نمایندگان ادوار و کارمندان مجلس مراسم افطاری برگزار می‌کرد اما امسال در هیئت رئیسه تصمیم گرفتیم که کل مخارج این مراسمات افطاری را به مردم آواره غزه و مصدومانی که زیر آتش جنایت رژیم صهیونیستی قرار دارند اهدا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این افطاری نیست ، این چرک خون مستضعفین است که بدون توجه به معیشت مردم مستضعفین انجام می گیرد .
این اشک دیده ی منو ، خون دل شماست ..
تـــا کِــــی ...
سیروس
من از ثبت نام یارانه جا مانده ام ،لطفا فرصت مجددی به امثال من جهت ثبت نام داده شود.
سامی
شرمنده سیروس جان
دیگه از این خبرا نیست
مگر اینکه دعا کنیم بازم یه محمودی پیدا شود.
Canada
خزانه خالی، ولی پزهای عالی!!!
چرا خزانه خالی ؟؟ خزانه خالیست اما برای مردم ، بخورید و بیاشامید اما اصراف نکنید ، اگر اگر اگر زبانم لال چیزی هم ماند به فقرا هم بدهید ، با پوزش
Canada
منم به عنوان کنایه گفتم، وگرنه با صادرات ۲ برابر نفتی، پولهای آزاد شده در این دولت، گرانتر شدن نفت، آیا خزانه میتونه خالی باشه؟!
توجیه شدم
یه عده ای تو مملکت منتظر هچی گری های الکی هستند که پشت سر کسی الکی دادو فریاد راه بیاندازند... مبنای این خبر کجاست ؟ این خبر مربوط به کی و کجاست ؟ چرا عادت کردیم بدون لحظه ای تفکر قیل و قال راه بیاندازیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كاسه داغتر آز آش !! دولتيهاي تكذيب نمي كنند اونوقت تو وكيل مدافع اونها شده اي ....
sub
United States
خو منم دعوت کنن ثواب ببرن
نیست که تو ایران فقیر و محتاج نداریم
معنی اقتصاد مقاومتی رو فهمیدیم نخورید بدبد بخورند
Iran, Islamic Republic of
لزوما از رستوران گردان برج ميلاد غذا ندادن كه اين قيمت رو داشته باشه!
ما قبلا میخواستیم مراسمی در برج میلاد بگیریم به هیچ عنوان اجازه ندادن غذا خودمون بیاریم از رستوران های بیرون
گفتن فققققط غذای برج
اگه بذارن که هرکی یک دیگ میگیره دستش خودش غذای ارزون میاره میده به مهمونا!
لابد هر کس غذاشو با خودش اورده
مجید
Iran, Islamic Republic of
اینها که حلال حرام نمی دانند
p
Iran, Islamic Republic of
نماینده به این تنگ نظری و کوته بینی خیلی نوبره
توباخودت چندچندی داره میگه از پول منوتو دارن میریزن تو شکم یک عده معدود بعد تو میای توهین میکنی به یک نماینده مردم
در بسیاری از جاها از جمله قوای سه گانه این مساله وچود داشته و وجود خواهد داشت.
دولت اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد مفارقتی عوضی گرفته انگار یک قشر خاص تافته جدا بافته اند و با مردم فرق دارن
Iran, Islamic Republic of
خواهشاالتماس بنده اينه كه اينقدر شلوغش نكنيد. دادن كه دادن مملكت ما ايرانه ماشاالله ثروتمنده اقاي قاضي پور محترم گدا پروري خوب نيست و ائمه اطهار هم اصلا با اين موضوع موافق نيستند بلاخره هر دستگاه و سازمان و ارگاني واسه خودش تشكيلات ايين نامه قوانين و اساسنامه و رديف بودجه اي مشخصي دارد مگر ديگران اين همه تو كار مجلس دخالت ميكنند كه شما نماينده هاي محترم ميكنيد لطفا به كارهاي خيلي مهم و اساسي كشور بپرداريد رهبر معظم انقلاب هم اخيرا فرمودند الكي جو را متشنج و هياهو دار نكنيد واقعا دخالت كردن بيش از حد در كار همديگه تنش زا و اعصاب خراب كنه لطفا كوتا بياييد .ممنون
Iran, Islamic Republic of
تو اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟ یعنی تا این سن رسیدی کسی اطرافت نبوده کمی میزان فهم و درکت رو بالا ببره؟!
مجیدافشار
تابادمجان دور قابچین هایی مثل شماباشندمسئولین حرام خوارجرات چنین کارهایی دارند نامه حضرت امیرعلیه السلام به عثمان ابن حنیف استاندار منصوب ایشان که درمهمانی خصوصی مترفین شرکت کرده بودوموردسرزنش واقع شدچراکه عائلهم مجفووغنیهم مدعوپولداردعوت شده وفقیردعوت نداردواستاندار امام درآن مجلس حاضربوده بایدسرلوحه حکومت داری اسلامی باشد ولاغیر عثمان دعوت به مهمانی خصوصی شد نه ازبیت المال وتوخودحدیث مفصل بخوان ازاین مجمل
تومعلومه از اون یک عده خاص هستی واز توده مردم نیستی وقتی امثال شماها به دولت سرمایه داری رای دادینمنتظر همین روزا بودیم
منفی هایی که خوردی دقت کردی ؟؟
امید
مشکل اینه که با خزانه خالی چه افطاریهائی یا همایشهائی برگزار میشه؟؟!!
واقعا درست درک نکردی ؟؟؟؟
یا از پشت کوه اومدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
غلط زيادي نكن و چرندياتت رو به ائمه منتسب نكن
زمان محمود اگه اینجوری میکرد بازم همین حرفها رو میزدی؟
Iran, Islamic Republic of
حتما افطاری بهت خیلی جسبیده ک بادمجوناتو خوب میچینی دور قاب از رهبری هر حرفی ک ب نفعتونه حفظ کردین !!! از حرفهای اسراف و ایناش اصلا یادتون نمیاد لابد
Iran, Islamic Republic of
معلومه ثروت ایران زیاد دورت ریخته ک ماشالله میگی چشم نخوری
United States
قبول باشه! هم از اقایانی که با پول بیت المال افطاری دادند و هم از آقایانی روزه هایشان را در اینگونه مراسم افطار می کنند!
Iran, Islamic Republic of
پس بخاطر اقتصاد مقاومتي نبود
توفیقی
دولت محترم تدبیر ! اطاعات از منویات رهبری معظم فقط دادن شعار نیست ! عمل می خواهد
علي
سلام. چرابه غزه بدهيد مگر درايران مستضعف نداريم
احسان
Iran, Islamic Republic of
نگاهت باید جهانشمول باشه
علی جان چه ربطی داشت
کریمی
ما پرسنل سازمان انتقال خون استان تهران که با زحمت زیاد در این ماه مبارک مشغول تامین خون بیمارستانها هستیم از وقت بچه و همسر خود کم میزاریم ودر شبهای رمضان و یا در روزهای دیگه در محل کار اضافه کار اجباری میکنیم وقتی موقع پرداخت حق الزحمه ها میرسه میگن پول نداریم در صورتی که هزینه های چند ده میلیونی برای افطار مهمانان خارج از سازمان در روز گذشته در ستاد مرکزی سازمان صورت میپذیرد و بدتر از همه نیامدن مهمانها و حیف و میل بیش از حد
تروخدا افشا گری کنید آخه مگه مدیرعامل سازمان ما حق داره با پول بیت المال و حق و حقوق پرسنل حاتم بخشی کنه
چرا مردم روزه خودشون رو با سفره حروم باز میکنن
چقدر از صدر انقلاب فاصله گرفته ایم؟!!!
جمهوری اسلامی بعد از 35سال
کی قراره جلوگیری کنه؟
مگه ما اسلامی نیستیم؟
این که راحت ترین کاره- مبارزه با فساد را چه کنیم؟
محمد
به عنوان یک باز نشسته اگر از مال من در برج میلاد که خودم فقط چند بار از کنارش گذشته ام به کسی افطاری داده اند حلال نمی کنم
بوسجین
اخر این چه رسمی است که از بیت المال افطاری می دهند اقا حق الناس است شاید که حتما" کسی راضی نباشد ان موقع اقای رئیس با چه اجتهادی فتوای افطاری از بیت المال می دهند این بر پا کردن ارزش افطاری نیست بلکه نمایشی که برخی ها از این رهگذر می دهند است اقایان لطفا" این سفره بخور بخوری که پهن کرده اند جمع کنند به جا ان اگر دلشان خواست سفره افطاری با هزینه شخصی خود بیاندازند
United States
ذره ذره اين اعمال خلاف در نزد دادگاه الهي رسيدگي خواهد شد واي به روزي كه مسئولين شرمنده در اين دادگاه حاضر مي شوند و پاسخي براي اعمال خود ندارند. در حاليكه جهان از محروميت رنج مي برد و در كشورمان كساني هستند كه شب شكم گرسنه بر زمين مي گذارند با پول بيت المال چه مي كنند؟ آيا اين مسئولين سزاوار و شايسته لم دادن بر كرسيهاي مسئوليت خود هستند ؟
110
انصافا احمدی نژاد از این کارهاش نمیکرد
Serbia
انصافا یکم در مورد انصاف تحقیق کن!
شاید کمتر بود اما اوشون هم به روش دیگر بیت المال را حیف و میل می کرد
اونم يه جور ديگه خورد....
کامران
روحانی مچکریم .!!!
یوسف
درود خدا بر شما نمایند دلسوز
رحمت خدا بر همه دلسوزان که برای بیت المال دل می سوزانند افرین بر شما باید پیگری شود که چرا افطا ری از جیب بیت المال است وواقعا برخورد هم بشود
بخوره تو سرشون اون روزشون
Iran, Islamic Republic of
یک سری هم به صداو سیما بزنید ببینید چه خبره این کارمندای بینوا چی می کشن از دست مدیران....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد من طرفدارهيچ دولتي نيستم چون هركس سركار اومده فقط خودش و اطرافيانش سود بردن و براي مردم كاري نكردن ولي در دولت احمدي نژاد هم خيلي از اين كارها مي شد تمام سفرهاي استاني با اون همه همراه كه همگي فاميل بودند و ريخت و پاش هاي اونچناني مگه در دولت قبلي كم افطاري داده مي شد كه همايش برگزار مي شد با پولهاي ملت همه اينها مثل هم هستند فقط شعار بلدند عمل هم مي كنند ولي فقط براي خودشون توي همين اطراف پايتخت مردم با چه بدبختي زندگي مي كنند خيلي بدتر از مردم غزه و سوريه و عراق بريد به اونا كمك كنيد چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است!
رضاي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همه جا همينجوره شركتهاي خصوصي تحت پوشش نهادها هم وضع از اين بدتره چشم و هم چشمي در افطاري دادن بيداد مي كنه تالارها و هم در طول ماه رمضان رزروند پول پارو مي كنند . چقدر هم مواد غذايي اسراف ميشه و دور ريخته ميشه خدا رحم كرده مملكت اسلاميه ؟؟ اون از حجاب خانمهاش ، اون از دانشگاه آزاد از اسلامش ، اون از مفت خوري ها و لفت و ليس هاي مديرانش ، اون از رانتخواري هاي وابستگان به وزرا وكلاي اش اون از گراني و تورم و قيمت مكسن و خلاصه چي ميخواستيم و چي شد ؟؟؟
كجايي ا مام روحت شاد
اگر راست بگوید که این پول از بیت المال باشد خوردن این افطاری برای روزه دار حرام است ! ولی اگر از جیبشان تا چشم فضول کور شود مال خودش هست هر کار می خواهد می کند.....
خیالت راحت بیت المال هست، از جیب خودشون نیست.
مرتضی
نتیجه بازی المان ارژانتین چند چند شد راستی؟
مردم برای انتخابات بعدی با بصیرت رای بدهید لطفا.
هزینه هر سفر احمدی نژاد به امریکا چقدر بود !
محمد. از ري
Iran, Islamic Republic of
بعد ي نفري امثال بنده بايد بخاطر هزينه دانشگاه از پدر زحمتكشي كه تا ساعت 7 شب كارگري وبعد به مسافر كشي تا ساعت 10 /11 شب بپردازه چك بخورم كه با شرمندگي بگه ندارم بدم تو بگو چه كنم ......
جواب ما بماند پل صراط انشالله
عابر
حالا نمی دونیم چی خوردند؟ و چی بردند؟اگر بری داخل اتاق مسئول برگزاری این مراسم میبینی برای حفظ پست عکس مقام معظم رهبری و شهدا زده بالا سرش؟ریاکاران.......؟
...
هرکی راضیه دستش بالا!!!
این افطاری نیست بلکه خون شهداست که توسط مسئولین مکیده می شود.این دست وپای جانبازان است که توسط ...کنده وخورده می شود.این اشکهای مادران وهمسران وخواهران شهداست که بازئرازچشمانشان خارج کرده ومی خورند.این...
اي بابا تو تمام دولتهاي قبلي و فعلي چيزي كه زياده فقط شعار و بازي با كلمات هست.
بعد كار خودشون رو ميكنن...
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر فل.... علوم پزشکی تهران یک هفته برای 700 نفر افطاری از جیب شخصی دولت می دهد و تهدید می کنه اگر نیایید اضافه کارتونو کم میکنم . کجای کارید ؟
Iran, Islamic Republic of
بخور بخور خیلی بخور جمله کلیدی مجری تلویزیون شهریاری
samii
باسلام
خدابه چاههای نفت ودستگاه چاپ پول بده برکت
درضمن مگربیت المال ارث پدرشماست اینهااموال خداونمایندگان اوروی زمین هستند
خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
افطاري را بايد به فقرا داد نه مسئولين مملكتي با وضعيت مالي مناسب . اين چه تشريفات بيخودي است كه مثلاً فلان مدير در برج ميلاد افطاركند؟ كه چي ؟هزينه هاي بيخودي واگه از بيت المال باشه واويلا.