پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

ایران بهشت متخلفین مالیاتی است!

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 397698
نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه با بیان این‌که «ایران بهشت متخلفین مالیاتی است» گفت: متأسفانه در کشور به راحتی فرار مالیاتی صورت می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از  ايسنا، علیرضا خسروی در جمع خبرنگاران سمنانی اظهار کرد: شوربختانه در کشور ما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد بسیاری از کسانی که باید مالیات بدهند به راحتی از زیر بار ان شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان این‌که «دولت گام‌های بلندی در حوزه دولت الکترونیک برداشته است» خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در این حوزه خوب وارد شده و گام‌های بلندی از جمله در بخش‌های گمرک،بهداشت و درمان و.. برداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه با پدیده رانت‌خواری نیز تصریح کرد: تا مادامی که در حوزه صادرات و واردات رانت وجود دارد در این بخش با مشکل مواجه خواهیم بود؛ لذا راه چاره آن نخست تحقق دولت الکترونیک است که در این راستا دولت یازدهم اقدامات درخور توجهی انجام داده است. همچنین کم کردن تعرفه‌ها و کاهش مدت زمان ماندن کالاها در گمرک از اقدامات دیگری است که می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به «ضرورت کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی» به بودجه امسال اشاره کرد و گفت: یکی از ارقامی که می‌توانیم به بودجه امسال اضافه کنیم رقمی است که از محل عدم انجام برخی پروازهای اختصاص غیرضروری به دست می‌آید؛ از مردادماه تا آذر ماه امسال ۲۷ پرواز اختصاص داشته‌ایم. اگرچه برخی از این پروازها اجتناب‌ناپذیر و ضروری است اما برخی از آن‌ها را نیز می‌ توان حذف کرد و از صرفه‌جویی که در این بخش صورت می‌گیرد، می توان بودجه بخش‌های دیگر را سامان داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اطلاع نمایندگان از ریز مذاکرات هسته‌ای نیز اظهار کرد: مجلس اطلاعی از ریز مذاکرات ندارد و حتی در جلسات غیرعلنی که با برخی از اعضای هیات مذاکره کننده داشته اطلاعاتی بیش از آن‌چه که در رسانه‌ها و فضای سیاسی کشور وجود دارد بیان نشد. البته دولت معتقد است تا زمانی که مذاکرات به رشد قابل توجهی نرسد نباید رسانه‌ای شود.

وی با بیان این‌که «مجلس به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل دارد» یادآور شد: خط قرمزها از سوی مقام معظم رهبری مشخص شده و قطعا تیم مذاکره کننده آن‌ها را لحاظ می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از نگرش برخی از گروه‌های سیاسی به بحث انرژی هسته‌ای افزود: برخی از این گروه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند که در شرایطی که بحث انرژی هسته‌ای برای کشور ما زمانبر و یا هزینه‌بر شده است، نباید دنبال آن باشیم. اعتقاد ما این است دشمنی آمریکا با ما تنها به بحث هسته‌ای برنمی‌گردد. حتی اگر ما برای آمریکایی هم فرش قرمز پهن کنیم آن‌ها از دشمنی با ایران دست نمی‌کشند؛ چراکه بحث انرژی هسته‌ای یک بهانه است و آن‌ها با اعتقادات ما کار دارند؛ لذا اگر بحث هسته‌ای هم نباشد بهانه دیگری برای دشمنی پیدا می‌کنند.

وی با بیان این‌که «مجلس برای همکاری در مبارزه با فساد اعلام آمادگی کرده است» گفت: در این بخش به قانون جدیدی نیاز نداریم. مبارزه با فساد تنها اراده می‌خواهد؛ لذا همه بخش‌ها نخست باید تلاش کنند از وقوع فساد جلوگیری کنند و در مرحله بعد اگر فسادی روی داد به صورت جدی با آن برخورد کنند. مبارزه با فساد نیازمند عمل است. برخورد و جنجال‌های رسانه‌ای، مبارزه با فساد را سخت‌تر می‌کند. رسانه‌ ها نباید تا حکمی صادر نشده مسائل را رسانه‌ای کنند؛ چنان‌که در ماجرای پرونده فساد مشهور به ۱۲ هزار میلیاردی ،بعدها معلوم شد ماجرا آن‌گونه که در رسانه‌ها درج شد نبود. ما در بحث مبارزه با فساد باید هم با پشه‌ها و هم با ببرهای فساد اقتصادی مبارزه کنیم.

وی درباره چرایی تعیین نرخ ۷۲ دلار برای هر بشکه نفت در بودجه امسال آن هم در شرایطی که در حال حاضر بهای نفت در بازارهای جهانی به زیر ۶۰دلار رسیده ابراز عقیده کرد: ۷۲ دلار برای هر بشکه در بودجه ۹۴ واقع بینانه نیست؛ چراکه قیمت هر بشکه نفت خام در لایحه بودجه ۷۲ دلار در نظر گرفته شده است و این در حالی است که بودجه ۹۳ با نفت ۱۰۰ دلاری بسته شده بود؛ لذا به نظر می‌رسد که نیاز به اصلاح دارد و باید چاره‌ای برای آن اندیشید.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره پروژه انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران گفت: روند کار در مرکز پژوهش‌های مجلس این‌گونه است که چنانچه نماینده‌ای در رابطه با هر موضوعی درخواست کند این مرکز موظف است آمار و اطلاعات را تهیه و در اختیار آن نماینده قرار دهد. در ماجرای اخیر هم یکی از نمایندگان اصفهان اطلاعاتی در خصوص طرح انتقال آب خواسته بود و مرکز پژوهش‌ها نیز اطلاعاتی در اختیار ایشان قرار داده بود که این گزارش کلیات خوبی داشت اما یکی- دو اشکال عمده در آن وجود داشت.یکی این‌که عنوان شده بود در این پروژه نیاز به قطع تعدادی از درختان جنگل وجود دارد در حالی که ۱۸۰کیلومتر از ۲۰۰کیلومتر خط انتقال مسیری است که قبلا از آن استفاده شده است. همچنین در این گزارش عنوان شده که حرارتی که برای فرایند نمک زدایی از آب نیاز است به ماهی ها آسیب جزیی وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این پژوهش به سوابق پژوهش اشاره ای نشده بود افزود: نکته دیگری که در این گزارش مغفول مانده بود این است که انتقال آب تنها به استان سمنان انجام نمی شود بلکه قرار است ۱۳ استان کویر مرکزی ایران از این پروژه منتفع شوند و همین این طرح را اقتصادی می کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در پروژه‌های انتقال آب نباید افق دید معطوف به یکی دو سال آینده باشد، بلکه باید ۲۰ سال آینده را مد نظر داشت و یکی از اشکالاتی که به گزارش مرکز پژوهش‌ها وارد است عدم توجه به این مهم بود.

وی درباره برخی از اظهار نظرها مبنی بر این‌که اصولا طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی اجرا شدنی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیرین‌سازی آب در حوزه خلیج فارس انجام می‌شود و سهم ما از آب شیرین کن‌های خلیج فارس کمتر از یک درصد است در حالی که سهم عربستان ۷ درصد است و حتی آب خلیج فارس را شیرین و از طریق تانکر انتقال می‌دهند. همچنین در امارت و کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس نیز طرح‌هایی از این دست اجرایی شده است.

وی با بیان این‌که «منابع آبی ما محدود است» گفت: با وجود این محدودیت‌ها خداوند دو نعمت را در شمال و جنوب کشور به ما ارزانی داشته است؛ لذا باید از این ظرفیت بعنوان یک منبع آبی استفاده کنیم کما این‌که در کشورهایی نظیر لیبی نیز طرح‌هایی بزرگتر از این طرح، عملیاتی شده است. به هر حال چاره‌ای جز انتقال آب از سرشاخه‌های خزر به فلات مرکزی وجود ندارد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در احکام بودجه امسال نیز یک درصد از اعتبارات نفت برای شیرین‌سازی آب و انتقال آن به کویر مرکزی پیش‌بینی شده است؛ لذا این طرح یک طرح کاملا کارشناسی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک مثال ساده پزشکان محترم رنج کشیده هستند که مالیاتشان معلوم نیست اما کارمند جماعت اول مالیات میدهند و بعد حقوق میگیرند
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
و ايضا" بهشت اختلاس گران و كلاهبرداران و بدهكاران دانه درشت و گردن كلفت !!!