يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وزيرخارجه‌آلمان:جلوی‌خشونت درغزه رابگيريد

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 370386
وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای اردنی خود با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در غزه خواستار پیگیری راهکارهایی شد که به پایان خشونت کمک کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله»، بعد از ظهر دوشنبه (۲۳ تیر / ۱۴ ژوئیه)، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» سفر خاورمیانه‌ای خود را آغاز کرد و نخست‌وارد اردن شد.

اشتاین‌مایر در امان پایتخت اردن، نخست با همتای اردنی خود «ناصر جوده» دیدار کرد. وی در این دیدار با اشاره به ناآرامی‌ها در غزه گفت: «ما باید فورا راه‌هایی را پیدا کنیم تا از این زنجیره خشونت رهایی یابیم.» وی افزود: «بدون چشم‌اندازی برای ایجاد دو حکومتی که به طور صلح‌آمیز در کنار هم قرار گیرند، منطق خشونت همیشه پیروز خواهد شد و این چیزی نیست که مورد علاقه ما باشد.»

اشتاین‌مایر همچنین گفت که آلمان نقش میانجی را ندارد و افزود: «هدف سفر او این است که در گفت‌وگو با دوستانی که علائقی مشابه را دنبال می‌کنند، به دنبال راهی باشیم تا جلوی ادامه خشونت را بگیرد.»

اشتاین‌مایر همچنین اعلام کرد که ضروری است ائتلافی از عقلانیت بوجود آید که گروهی از سیاستمداران منطقه در آن حضور داشته باشند؛ افرادی که خود را مسئول حس می‌کنند و نمی‌خواهند آنچه در روزهای اخیر در خاورمیانه رخ داده تا ابد ادامه بیابد.

وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه عازم «اسرائیل» و سپس کرانه باختری رود اردن خواهد شد. دیدار با «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه ارژیم صهیونیستی و «محمودعباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین در صدر برنامه سفر او به این منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *