جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱
بحران در تامین برق مورد نیاز کشور؛

رکورد مصرف برق کشور شکسته شد

زنگ خطر خاموشی گسترده به صدا درآمد
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 370121
بر اساس آماری که امروز از سوی سایت خبری وزارت نیرو منتشر شد، برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران مصرف برق کشور از مرز ۴۷ هزار مگاوات عبور کرد. این افزایش یک باره مصرف برق زنگ خطری را برای مجموعه تولید صنعت برق به صدا در آورده است.
رکورد مصرف برق کشور شکسته شد
به گزارش جهان به نقل از "برق نیوز"، آمارهای روزانه وزارت نیرو از وضعیت تولید و مصرف برق در کشور، ثبت یک رکورد جدید را نشان می دهد.

بر اساس آماری که امروز از سوی سایت خبری وزارت نیرو منتشر شد، برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران مصرف برق کشور از مرز ۴۷ هزار مگاوات عبور کرد.

آمارهای منتشر شهه توسط مدیریت شبکه برق کشور نشان می دهد که ساعت ۱۵ بعد از ظهر روز شنبه ۲۱ تیر ماه پیک مصرف برق با افزایشی بیش از ۶۸۰۰ مگاواتی نسبت به روز مشابه سال گذشته به ۴۷ هزار و ۵۲۱ مگاوات رسیده است.

بر این اساس با اوج گیری مصرف برق تابستانی کشور، ذخیره برق نیروگاه ها به حدود ۳۴۷ مگاوات کاهش یافته است.

افزایش یک باره مصرف برق به بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات زنگ خطری را برای مجموعه تولید صنعت برق به صدا در آورده است.

به گزارش برق نیوز در حال حاضر و با توجه به تمانمی شرایط، توان قبال استحصال (ظرفیت نامی) تولید برق با در نظر گرفتن کل نیروگاه‌های حرارتی، برقآبی و اتمی حدود ۴۹ هزار مگاوات است.

به همین دلیل پیش بینی می‌شود در صورت افزایش دوباره مصرف شهروندان به عددی بالاتر از ۴۹ هزار مگاوات و یا حتی افزایش بیشتر دمای هوا که منجر به کاهش راندمان نیروگاه‌ها می‌شود خاموشی‌های گسترده ای در سطح شبکه برق به وقوع بپیوندد.

کاهش تحویل گاز به نیروگاه ها / بحران زیست محیطی هم در پیش است!

به گزارش برق نیوز، همزمان با سر به سر شدن تولید و مصرف و ثبت رکورد جدید مصرف برق در کشور، وزارت نفت رسما از کاهش تحویل سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره به نیروگاه های کشور در دومین هفته فصل تابستان خبر داده است.

وزارت نفت نیز در گزارش خود آورده است: نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ٢٠ تیر ماه بیش از ١٥ میلیون لیتر سوخت کمتر از هفته منتهی به ١٣ تیر مصرف کرده اند.

آمارها نشان می دهد که مصرف گازوئیل منتهی به ٢٠ تیرماه در مقایسه با هفته پیش ( ٧٧٠ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر) ٢٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر کاهش یافته است.

برپایه همین آمارها، نفت کوره نیز در بازه زمانی چهاردهم تا بیستم تیرماه نسبت به هفته قبل از آن (٢٧٩ میلیون و ٨٠٠ هزار لیتر) ٢١,٢ میلیون لیتر کاهش داشته است.

به گزارش برق نیوز، از آن جایی که تحویل گاز به نیروگاه ها با معضلاتی رو به رو شده، وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی از ذخیره زمستانی نیروگاه ها استفاده می کند؛ ایت اتفاق باعث خواهد شد تا در زمستان که کمبود از تشدید می شود، نیورگاه ها روزهای بیشتری از سوخهت های جایگزین که آلایندگی محیط زیستی بیشتری دارند، استفاده کنند.

همچنین همزمان با کاهش تحویل گاز در روزهای جاری برخی نیروگاه های گاز سوز که ذخیره مناشبی نداشتند نیز رو به استفاده از مازوت آورده اند که معضل جدیدی درست خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مصرف بی رویه کار خیلی خیلی بدیه. واقعا براحتی میشه 20 درصد در مصرف صرفه جویی کرد. این ربطی به جناح خاصی ربط نداره. به زندگی ما ربط داره