جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

آمریکافرزندم را برای‌مبادله‌بااسنودن ربوده‌است

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 369388
یک نماینده دومای روسیه اعلام کرد فرزندش احتمالا برای مبادله با افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا ربوده شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشا تودی، یک نماینده پارلمان روسیه از احتمال ربوده شدن فرزندش توسط آمریکا برای مبادله با "ادوارد اسنودن" افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا که در روسیه به سر می برد، خبر داد. به گفته وی این فرد به بهانه ارتکاب جرم رایانه ای و با حکم دادگاهی در واشنگتن از مالدیو ربوده شده است.

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد "رومان سلزنیوف" روز شنبه در حالی که قصد بازگشت به کشور را داشته در فرودگاه بین المللی ماله پایتخت مالدیو بازداشت شده است. بر این اساس سلزنیوف توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا به اجبار با یک هواپیمای خصوصی به جزیره گوام منتقل و سپس بازداشت شده است. وزارت خارجه روسیه با آدم ربایی نامیدن این اقدام، واشنگتن را مسئول آن دانسته است.

طبق بیانیه وزارت خارجه پیش از این نیز "ویکتور بوت" و "کنستانتین یوروشنکو" دو شهروند روس با روشی مشابه توسط آمریکا از کشوری ثالث ربوده شده و با اتهامات مشکوک مواجه شده اند. در همین حال "والری سلزنیوف" نماینده پارلمان روسیه و پدر فرد ربوده شده به راشا تودی گفت احتمالا هدف آمریکایی ها از این اقدام مبادله فرزندش با ادوارد اسنودن و یا شخص دیگری است.

وی با بیان این که امکان برقراری ارتباط با پسرش را ندارد تاکید کرد آمریکایی ها وی را به گوام برده اند زیرا در آنجا قوانین مناسبی برای حمایت از متهمین وجود ندارد. این نماینده پارلمان روسیه با مضحک خواندن اتهام وارده گفت رومان اطلاعات اندکی در مورد رایانه دارد و نمی تواند در جرایم مربوط به هک و مشابه آن دست داشته باشد.

گفتنی است ادوارد اسنودن در ژوئن ۲۰۱۳ اطلاعات طبقه بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا از جمله برنامه شنود پریزم را در اختیار نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست گذاشت. وی در دوم آگوست این سال توانست از دولت روسیه پناهندگی موقت گرفته و پا به خاک این کشور بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *