جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۵

ساعت۶۰۰۰هزار دلاری خلیفه+عکس

ساندی تایمز: ساعت مچی ابوبکر البغدادی ۶هزار دلار قیمت دارد
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 369095
قیمت ساعتی که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «داعش» در نخستین ظهور علنی‌اش به دست بسته بود، به ۶هزار دلار می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از شبستان،  قیمت ساعتی که ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «داعش» در نخستین ظهور علنی‌اش به دست بسته بود، به ۶هزار دلار می‌رسد. این در حالی است که او در مسجد بزرگ شهر موصل نماز جمعه اقامه کرده بود و مسلمانان را به جهاد دعوت می‌کرد.

روزنامه بریتانیایی «ساندی تایمز» به این موضوع پرداخته و نوشته است: ساعتی که ابوبکر البغدادی به دست راستش بسته بود، تنها شیء جلب توجه کننده در ظاهر این مرد بود که لباس مشکی به تن داشت و عمامه مشکی بر سر کرده بود و همچون آخرین خلفای مسلمانان بود که در بغداد حکومت کردند. این روزنامه بریتانیایی نوشته است که ساعت مچی البغدادی از مدل «رولکس» یا «اومگا» است که ۳۵۰۰ پوند (۶هزر دلار) قیمت دارد. این روزنامه اما نتوانسته با قاطعیت از مارک ساعت را مشخص کند و تنها به این نکته بسنده کرده که «یکی از مشهورترین مارک‌های جهانی است.»

به گزارش العربیه، ساعت «خلیفه» توجه بسیاری از فعالان را در اینترنت جلب کرده است. آن‌ها درباره این ساعت اظهار نظرهای بسیاری در تویتر و فیس بوک می‌کنند. به طور مثال یکی از کاربران خارجی نوشته است: «خلیفه ما که سلام خدا بر او باد ساعت سوئیسی به دست می‌کرد. اما سوال این است: از چه مارکی است و پولش را از کجا آورده است؟» یک فعال اینترنتی دیگر نیز نوشته است: «آیا کسی می‌داند ساعتی که خلیفه امارت اسلامی به دست دارد چیست؟»



البغدادی خطبه اول نماز جمعه خود در موصل را به دعوت مسلمانان به جهاد و پیوستن به امارت اسلامی اختصاص داد. او از برخی واژه‌های به کار رفته توسط خلفای راشیدن که در صدر اسلام به کار می‌بردند، استفاده کرد و گفت: «من به ولایت شما برگزیده شدم، اما بهترین شما نیستم. چنانچه در من خیری دیدید به من یاری رسانید و اگر در من خطایی دیدید، من را به راه راست بازگردانید.»

ظهور علنی البغدادی در موصل، ضربه‌ای به دولت عراق بود که مدعی بود او در یکی از حمله‌های هوایی‌اش زخمی شده و در سوریه درمان می‌شود. اما او به جهان سرک کشیده و در مکانی عمومی در مسجد بزرگ شهر موصل، خطبه نماز جمعه ایراد کرد؛ شهری که سقوطش در دست داعش، ضربه‌ای به دولت مالکی به شمار می‌آمد.

شماری دیگر از فعالان اینترنت به فیلم ویدیویی با کیفت بالایی پرداختند که «داعش» منتشر کرده است. مشخص است که این فیلم مونتاژ شده که با بیش از یک دوربین از نماز جمعه فیلمبرداری شده است . این مساله نشان از توانایی‌های رسانه‌ای نیروهای داعش دارد. برخی فعالان می‌گویند تصاویر منتشر شده در اینترنت نشان از آن دارد که «داعش» تیم رسانه‌ای و امکانات با کیفیت بالا در اختیار دارد، به گونه‌ای که می‌تواند آن‌چه را که می‌خواهد به تصویر بکشد و از راه اینترنت پخش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منم یه ساعت شبیه این دارم یعنی مال منم 6000 تا میرزه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
بله هایلیه ؟؟؟!!!
علی
چرا که نه! مگر کم غارت و دزدی کردن؟!
Iran, Islamic Republic of
شايد با پولهاي غارت شده از بيت المال عراق خريده؟
lمعصومه
نه به خاطر نوکری واجرای بی کم وکاست برنامه های امریکا واسراییل از اربابهاش جایزه گرفته