يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۶
۱۰۶

رد شدن چندباره ادعای سازمان محیط‌ زیست درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی / ابتکار: تکذیب می‌کنم!

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 369089
گزارش هیچ یک از نهادهای مسئول درباره بنزین پتروشیمی‌ها در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس اعم از وزارت بهداشت، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و شرکت ملی پتروشیمی ادعای رئیس سازمان محیط‌زیست درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی را تایید نکرد.
رد شدن چندباره ادعای سازمان محیط‌ زیست درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی / ابتکار: تکذیب می‌کنم!
به گزارش جهان، پس از بالا گرفتن مباحث مربوط به بنزین پتروشیمی‌ها، مجلس شورای اسلامی هم به این مساله وارد شد و کمیسیون‌های انرژی و بهداشت و درمان مجلس جلساتی در این باره با حضور مسئولان مربوطه برگزار کردند.

بر این اساس، کارگروهی در مجلس با حضور نمایندگان عضو کمیسیون‌های بهداشت و انرژی و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شد تا مستندات وزارت نفت و سازمان محیط زیست درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها را بررسی و تا پایان هفته نتیجه این بررسی را اعلام کنند؛ مستنداتی که بر اساس گفته‌های نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون‌های انرژی و بهداشت بعد از گذشت یک ماه از آغاز بررسی این مساله در مجلس هنوز به نمایندگان ارائه نشده است.

اگرچه معصومه ابتکار با نقض گفته‌های رشیدی رئیس مرکز اقلیم‌های سازمان محیط زیست که گفته بود بدون آزمایش بنزین پتروشیمی به آلایندگی آن پی برده است،‌ می‌گوید مستندات آلایندگی بنزین پتروشیمی را در اختیار دارد، اما هنوز هیچ کس موفق به رویت این مستندات نشده است.

البته ابتکار به تازگی تا حدودی از مواضع سابق خود عقب نشسته و اعتراف کرده است که بنزین پتروشیمی‌ها به دو بخش پیرولیز و ریفرمیت تقسیم می‌شود. اگرچه وی علیرغم آنکه طرح تولید بنزین در پتروشیمی‌ها بر ریفرمیت استوار بوده و توزیع بنزین پیرولیز از سال ۸۰ و دوره قبلی مسئولیت وی در سازمان محیط زیست آغاز شده، مدعی است در دولت قبل ابتدا بنزین پیرولیز توزیع شده و سپس ریفرمیت را به آن اضافه کرده‌اند. این در حالی است که میزان تولید بنزین پیرولیز و ریفرمیت در کشور اساسا با هم قابل مقایسه نیست.

اما در جلسه هفته گذشته کمیسیون بهداشت مجلس موارد مهمی درباره بنزین پتروشیمی مطرح شد که بعضی از آنها برای اولین بار بود که مورد اشاره قرار می‌گرفت.

دیوان محاسبات و پالایش و پخش: تا امروز بنزین یورو ۴ به کشور وارد نشده است

بر اساس آنچه نمایندگان عضو کمیسیون به فارس گفته‌اند، در این جلسه ابتکار و دیگر مسئولان محیط‌زیست به جز تکرار مکرر مباحث مربوط به مقایسه آلودگی هوای تهران و نسبت دادن آن به بنزین پتروشیمی مستندات دیگری برای اثبات آلایندگی بنزین پتروشیمی ارائه نکرده‌اند.

در عین حال نماینده دیوان محاسبات نیز در این جلسه تاکید کرده است که تا کنون بنزین یورو ۴ به کشور وارد نشده است و اساسا تست‌ها و آزمایش‌های زیست‌محیطی درباره بنزین وارداتی و بنزین داخلی انجام نمی‌شود.

شاهرخ خسروانی قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نیز گفته‌های نماینده دیوان محاسبات را تایید و تصریح کرد که تا این لحظه بنزین یورو ۴ به کشور وارد نشده و بنزین وارداتی ترکیبی از یورو ۲ و یورو۳ بوده که شامل ۵ درصد بنزن و ۴۲ درصد مواد آروماتیک است.

خسروانی در این جلسه گفت که تنها پس از مصوبه دولت درباره واردات بنزین یورو ۴ بوده است که واردات بنزین یورو ۴ در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

این در حالی است که پیش از این وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید می‌کردند که بنزین یورو ۴ به کشور وارد می‌شود و دلیل واردات این بنزین هم استفاده از آن به عنوان اکتان‌افزا و کاهش دادن درصد آلاینده‌هایی چون بنزن در مخلوط بنزین پالایشگاه‌های داخلی و بنزین یورو ۴ وارداتی است.

در حالی استاندارد بنزین وارداتی به کشور تا کنون وجود ۵ درصد بنزن را بدون اشکال می‌دانسته است که در ریفرمیت پتروشیمی نوری که بخش اعظم بنزین پتروشیمی را تولید می‌کند، حجم بنزن زیر ۲ درصد است.

آزمایش وزارت بهداشت نشان داد میزان بنزن در خون شهروندان تهرانی طبیعی است

در این جلسه، همچنین ندافی، مدیر کل مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:« در خرداد و تیر ۹۲ چهار نمونه از بنزین توزیعی در جایگاه های سوخت تهران توسط این وزارتخانه گرفته شد که تقریباً ۳ درصد بنزن داشتند. از سال ۷۷ تاکنون همیشه مقدار بنزن موجود در هوا از حد استاندارد بالاتر بوده است. این نشان می دهد که ما هم از لحاظ کیفیت سوخت مشکل داریم و هم تکنولوژی خودروهای ما مشکل دارند. تا کیفیت خودروهای کشور، یورو ۴ نشود، میزان بنزن به حالت استاندارد نخواهد رسید.»

وی همچنین از آزمایش وزارت بهداشت از مردم تهران خبر داده و تصریح کرد:« آزمایشات انجام شده روی مردم عادی و ساکن در مناطق مسکونی نشان دهنده این بود که از لحاظ مقدار بنزن با اغلب کشورهای جهان تفاوتی نداریم.»

نماینده وزارت بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد:« اینکه در رسانه ها بیان کنیم که مردم به دلیل کیفیت پائین سوخت سرطان گرفته اند، منصفانه و مبتنی بر شواهد علمی نیست.»

وی همچنین در واکنش به تاکید مسئولان سازمان محیط‌زیست درباره استناد به آلودگی هوا برای اثبات آلایندگی بنزین پتروشیمی گفت:« در سال ۸۹، ۳۳ روز پایداری هوا داشتیم و شرایط هوا خیلی بد بود. اطلاعات پایداری جوی هم باید در کنار اطلاعات آلودگی یعنی تعداد روزهای پاک، سالم و ناسالم قرار بگیرد، تا بتوانیم قضاوت صحیحی بکنیم.»

سازمان بازرسی کل کشور: قطع تولید بنزین پتروشیمی عامل کاهش آلودگی هوا نبوده است

در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت، نماینده سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان متبوع وی یا ۵ گزارش درباره بنزین و بنزین پتروشیمی تهیه کرده است، گفت: استاندارد بنزین وارداتی، بنزن ۵ درصد و آروماتیک ۵۰ درصد بوده است و عملاً هم بنزین وارداتی بنزنی بین ۲ تا ۳.۵ درصد داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: از سال‌ها پیش و ابتدای تولید بنزین پیرولیز، این بنزین در حد حداقلی یعنی حدود ۱.۵ میلیون لیتر در روز تا بهمن ۹۲ در کشور مصرف شده است و از این تاریخ، اضافه کردن این فرآورده به بنزین کشور قطع شده است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور همچنین تصریح کرد: از آنجایی که تولید بنزین پتروشیمی در دو ماه اول امسال ادامه داشته است، نمی توان گفت که قطع تولید بنزین پتروشیمی، عامل موثری در کاهش آلودگی هوا بوده است و باید گفت کلاً استاندارد بنزین توزیعی در تهران بهتر شده است.

شرکت ملی پتروشیمی: ریفرمیت پتروشیمی‌ها را قبلا صادر می‌کردیم؛ پس از این هم صادر خواهیم کرد

در این جلسه بساق‌زاده، مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پتروشیمی که به نمایندگی از صنعت پتروشیمی در جلسه حاضر بود، نیز اظهار داشت: یکی از تولیدات پتروشیمی‌های آروماتیکی، ریفرمیت است که ۵۰ درصد از محصولات این واحدهای پتروشیمی، نیاز داخل را پوشش می‌داد و ۵۰ درصد هم صادر می شد.

وی اضافه کرد: ریفرمیت را هم از ابتدای امسال و هم قبل از آغاز اجرای طرح ریفرمیت پتروشیمی صادر کرده و می کنیم و برای واحدهای پتروشیمی ارزش افزوده دارد.

بساق‌زاده تصریح کرد: ریفرمیت را طبق مشخصات درخواستی پالایش و پخش و طبق قرارداد به پالایش و پخش تحویل می دادیم.

پیش از طرح ضربتی تولید بنزین که به استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها استوار بود، ریفرمیت تولیدی شرکت‌های پتروشیمی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به خصوص امارات صادر می‌شد و پس از ترکیب با دیگر اجزای بنزین با قیمت بالاتری به کشور وارد می‌شد.

پس از قطع تحویل ریفرمیت پتروشیمی‌ها به پالایش و پخش، علاوه بر صادرات این ریفرمیت، نفتا نیز به عنوان یکی از مواد اولیه تولید بنزین از کشور صادر می‌شود و گفته می‌شود نفتای ایرانی پس از ترکیب با ریفرمیت ایرانی و دیگر اجزا در امارات به عنوان بنزین خارجی به کشور وارد خواهد شد.

واکنش ابتکار: تکذیب می‌کنم!

بر اساس آنچه اعضای کمیسیون بهداشت گزارش کرده‌اند، نکته جالب در این باره واکنش مدعی اصلی آلایندگی بنزین پتروشیمی یعنی معصومه ابتکار به موارد مطرح شده از سوی نمایندگان دیگر دستگاه‌ها بوده است.

در این جلسه موسوی‌نژاد که به نمایندگی از کمیسیون انرژی مجلس حضور داشته و پیش از این هم از واردات بنزین توسط همسر یکی از مقامات مسئول خبر داده بود درباره توزیع بنزین پیرولیز در دوره اصلاحات سخن گفت، اما ابتکار علیرغم اسناد غیر قابل انکار با قاطعیت توزیع بنزین پیرولیز در دوره قبلی مسئولیت خود در سازمان محیط زیست را صراحتا تکذیب کرد.

وی همچنین در واکنش به گفته‌های نماینده وزارت بهداشت درباره نرمال بودن بنزن در بدن شهروندان تهرانی بر اساس آزمایشات وزارت بهداشت و تاکید نماینده وزارت بهداشت بر غیر منصفانه و غیر علمی بودن انتساب سرطان به بنزین پتروشیمی‌ها، توپ را به زمین وزارت بهداشت انداخت و گفت:« باید وزارت بهداشت بیشتر به بنزن حساس بود که نبود و همچنین باید پیش از ما به کیفیت سوخت اعتراض می کرد که نکرد.»

بر اساس این گزارش، اگر بالاخره مستندات مورد ادعای سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت نفت درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی‌ها بعد از گذشت ماه‌ها از طرح این ادعا در افکار عمومی به مجلس ارائه شود، کارگروه ویژه مجلس پس از بررسی نتایج آن را به مردم اعلام خواهد کرد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
می دانید همسر ایشان از [...] نفتی هستند ؟ خوب شاید دوست داره برای تحکیم بنیاد خانواده یه کاری برای همسرش بکنه و فضا را به شکلی پیش ببرد که به جای تولید داخل از طریق واردات بنزین توسط همسرشان مشکل بنزین را حل کنند . خوب بالاخره بنیاد خانواده مهمتر ا بنزین است دیگه . اینطور نیست
حااااااااامد
درود بر سازمانی که رئیسش مطیع خاتمی هست.درود بر خانم ابتکار عزیز
همین مطیع خاتمی هستش که این فاجعه رو به بار اورده ، می خواستند از رانت واردات استفاده کنند ...
حاااااااااامد
گناهش دفاع از حق مردمه همین. خانم ابتکار ماهم پشتیبان شماییم.
حسین ف
حق مردم ، آقا حامد در خصوص این حق کمی توضیح بفرمایید چرا خانم ابتکار در خصوص واردات بزنین توسط همسرش هیچ جوابی ندارند و اگر آنهایی که میگویند همسر خانم ابتکار واردکننده بنزین میباشد چرا از آنها شکایت نمیکنـد ، براحتی میتواند شکایت بکند
گناهش رانته ...مردم یعنی رانخواران دیگه ؟
United States
عالوه بر رانت دادن، خلاف گویی نیز در پرونده‌ شان ثبت است
خلاف گویی چه صیغه ای است؟
عین آدم بگو دروغگویی دیگه...
United States
دفاع از جیب شوهرش کرده برادر حااااااااااااااااااااامد

شما مثل اینکه خبر رو نخوندی؟؟

این هانوم ابتکار که اینقدر از آلودگی بنزین پتروشیمی می گفت؛ روسیاه شده...چون حتی وزارت بهداشت همین دولت هم تایید کرده که بنزین پتروشیمی الایندگی نداره
United States
کدوم حقوق مردم؟

همه میدونن که بنزین پتروشیمی اگر هم آلوده باشه هیچوقت در تهران توزیع نشده!!!!
مجید مجد
United States
خدا عاقبت شمارو به خیر کنه
عاقبت ابتکار رو؟
United States
خاتمی کسانی را بخودش به قدرت آورد که جیب مردم را نشانه رفته بودند
مطیع خاتمی و مطیع جیب همسرش!
آدم جالبی هستی آقا حاااااامد!
نه به درست و غلط کار داری!
نه به حق و باطل!
یه جریان فکری رو گذاشتی جلوت و صاف بهش نگاه می کنی و از هر طرف بره و هر کاری بکنه دنبالش می دوی!
یه روز داد میزنی مال مردم رو خوردن!
امروز که دارن مال مردم رو می خورن می گی نوش جان و دورد!
تکلیفت رو با خودت روشن کن برادر!
اینجا شاید این روش اندیشه یه پیروانی مثل تو داشته باشه ولی اون دنیا مو رو از ماست می کشن بیرون و این حرف ها خریدار نداره.
حااااامد
خدایی طرز فحش دادن و عقیده شما چیه؟؟؟
طرز فکر ما مثل شما تندروها نیست که زباله آتیش بزنیم !!!
United States
دقیقا... اگر ما مثل فتنه گران بودیم نمی گذاشتیم روحانی با 300 هزار تا رای بیشتر اینگونه پیش برود هر که به او رای نداده را افراطی و بیسواد خطاب کند
راستی میتونی بگی کاندید تو چندتا رای آورد.؟ خجالت نکش بگو...
Turkey
راستی میتونی بگی وقتی کاندیدت رای نمیاره چیکار میکنی؟
تو مگه اصلا به رای اعتقادی هم داری که درباره رای کاندیداها حرف میزنی؟
احسنت.

اصولگرایان: میزان رای ملت است

اصلاحطلبان: میزان رای ملت است فقط اگر ما انتخاب شویم
United States
ما اصول اساسی انقلاب و اسلام را قبول داریم.

شما قرار است چه چیزی را اصلاح کنید؟ قوانین اسلام یا آرمان‌های انقلاب را؟
اصلاح قوانین اسلام به نفع دموکراسی و لیبرالیسم!
آفرین حاااااااامد. بالاخره یاد گرفتی املای فحش رو .........

حالا باید معنیشو یاد بگیری. کامنت بالا توش فحش داره؟؟؟؟؟
حاااااااامد
در جواب دوست گلم باید بگم هرکی مخالف نطر تو بود ادم نیست؟!؟!؟ یا هرکی گفت خاتمی رو دوست دارم فنته گره؟؟؟؟ یا اون 18 میلیون فنته گرن؟؟؟
حسین ف
آقا حامد حرف درست نکن خاتمی یک فتنه گر است و تمام اونهایی که خاتمی را دوست دارند همشون فتنه گر نیستند در ضمن همه اون 18 میلیون نفر طرفدار خاتمی نیستند البته من فکر نمیکنم شما آمار دقیقی داشته باشید که آن 18 میلیون نفر طرفدار خاتمی باشند. اصلا اگر به مشکلات امروز جامعه فکر بکنی متوجه میشوی چرا مردم به روحانی رای دادند مطمئن باش اگر روحانی نتواند مشکلات کشور را حل بکند فردا به کس دیگری رای خواهند داد
بله چون خاتمی راس فتنه بزرگ بود ...
البته خاتمی بازی‌ خوردگان فتنه بود و گرنه راس فتنه قطعا آمریکا و اسرائیل و انگلیس بودند.
United States
اونایی که سطل زباله آتسیش زدن فتنه گرن و خس و خاشاک
United States
این قماش اسمشون روشونه
فتنه...یعنی حق و باطل رو با هم حسابی تفت می دن و به خورد بقیه می دن
مجتبی
احسنت ، نظر بر اساس منافع ملی نه حزب و گروه و...
بوالفضول
Iran, Islamic Republic of
خب ما از اول هم مي دانستيم كه اين [...]طلبان غرب زده . بت پرستان قدري هستند كه بت بزرگ آنان . اسرائيل و غرب اند !!!

هههههههههههههههههه
یعنی اگر کسی دروغ گفت، تشویش اذهان عمومی کرد ولی مطیع خاتمی بود اشکالی ندارد؟! عجب استدلال مشعشعی! این ها را در حزب تان تصویب کنید!
United States
اینها همیشه همینجوری اند. اصولگراها یک کردان داشتند؛ مدرک جعلی‌اش را زمین و زمان فهمید. آنوقت وزارت دولت خاتمی از دانشگاه هاوایی که وحود خارجی نداشت دکترا گرفته بودند هیچ کس صدایش در نیومد
United States
درود بر تو درود بر شرفت!!!!
حااااااااامد چند حقوق میگری از فتنه گرها میای براشون اگهی میری
حاااااااااااامد
در جواب شما فی سبیل الله برادر. عشق خریدنی نیست
بعله. این نوع عشق‌ها پول‌دادنی است!
علی
پس خسرالدنیا و الاخره هستی!!
United States
جونیور حقوق میده!
اقا این جونیور که جدیدا تو نظرات میگن کیه؟
Iran, Islamic Republic of
آيا درست است كه شوهر ايشان . واردات بنزين از خارج را در دست دارد ؟!
پس آن همه هاي و هوي بنزين آلوده داخلي در زمان رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد كه توسط اين خانم و امثال او . انجام مي شد براي اين چنين روزي بود كه بيت المال را از آن خود كنند ؟!

هههههههههههههههه
من منفی دادم
ولی حااااامد هم نظر بدی نداده! فقط واقعیت رو گفته، یعنی در دولت 11م خاتمی هم صاحب دستوره
سینا
Iran, Islamic Republic of
خاتمی یعنی مظهر دروغ، فاشیسم، مردم فریبی
احسان
رانت هاهر چند مهم ولی فرع موضوع هستد. متاسفانه سعی میشود اصل موضوع که همان شکست خفت بار تحریم های مثلا فلج کننده آمریکاست بدست فراموشی سپرده شود.
فضای آنروزها را و تبلیغات این جماعت با انگیزه های سیاسی را بیاد بیاورید.
متاسفانه از مرور زمان و فراموشی ملت چه سوء استفاده ها که نمیشود.
مجید مجد
United States
من که می دونم بقیه رو نمی دونم
مجید مجد
United States
و بازهم روسری سبز!
United States
خانم ابتکار لطفا بفرمایند از شرکت همسرشان چه خبر؟
راستی به اقای هاشمی سلام برسونید و بفرمایید الان موعد اظهارنامه مالیاتی است حواشس باشه دیر نشه... البته یادم نبود شما از ما بهترونید!
Iran, Islamic Republic of
ایشون معاف از مالیات هستند!
حاااااااامد
خب الان بخندیم؟ توهین باز هست بگیا؟
درود بر هاشمی کبیر
سرور
باز هم بی سوادی.
منظور همسر خانم ابتکار آقای سید محمد هاشمی بود نه هاشمی کبیرشما و صغیر ما.
حسین ف
در زمان همین خاتمی بود که هاشمی سکه یک پول کردند ولی یک عده ای حاضرند برای موقعیت و مقام و پول از هر چیزی هزینه بفرمایند حتی آبرو و حیثیت آقا حامد همین خاتمی چیها در مجلس ششم چه بلایی سر هاشمی آوردند
حااااامد
بچه ها ببخشید من برخی اوقات قاط می زنم و یهویی می گم درود بر هاشمی ...امروز هم قرصام رو نخورده بودم ...عذرمی خوام !
حبیب
یک کبیر داشتیم اونم اسمش امیر بود خدارحمتش کنه!!!
United States
احسنت بر تو که ما را یاد امیرکبیر انداختی
نه آقا حااااامد این حرف شما توهین نیست، یک باوره؛
هر چند من با باور شما موافق نیستم ولی به نظرتون احترام میذارم.
ما اگر هم فکر خودمون هم توهین کنه بهش تذکر میدیم.
حااااامد
نظر من این نبود
حااااااامد
جای من نظر نده برادر. سلام خدا بر خانم ابتکار
یعنی چی تولید بنزین در داخل علاوه بر اینکه ایجاد اشتغال می کنه مانع خروج ارز از کشور میشه خدا از باعث و بانی این وضع نگذره ان شاالله زودتر این سه سال تموم شه و کاندیدای دوره بعد بهتر باشن
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقا من که گفتم حدود سه سال دیگه و شاید هم زودتر یکی دیگه میاد و قسم جلاله میخوره که سالهای 92 تا 96 دیگر تکرار نخواهد شد!
به خانم ابتکار و بحث های سیاسی شما ها کاری ندارم
ولی شک ندارم بنزین پتروشیمی آلاینده بود
شما برای مقاصد سیاسی خودتان سعی دارید حرف خانم ابتکار و بقیه را رد کنید و بگویید بنزین قبل مشکلی نداشت و تمام هدفتان هم سیاسی است
اما
اما آیا می شود سر مردم کلاه گذاشت
سرطانی هایی که داخل بیمارستان ها هستند را چه میکنید
اینها را چگونه کتمان میکنید
جواب خدا را چه می دهید
البته اگر خدا را میشناسید؟1
نه بابا شما خدا را می شناسید ؟ همین همفکران شما در دوره افسادات می گفتند " اولویت ما محیط زیست نیست ! " حالا این دورغگوها نگران مردم شدند !
شما اگه خدا را می شناخیتد که در سال 88 آنهمه جنایت نمی کردید !
------------
اگر اینها مدرک داشتند منتظر نظر تو نبودن ،
Turkey
دقیقا مواضع ابتکار و امثال تو سیاسی است که وقتی مستقیم در مقابل اسناد و واقعیت های شفاف قرار میگیرید هم همان حرف خودتان را تکرار میکنید تا از آنبهره سیاسی ببرید
گزارش وزات بهداشت همین دولت میگه بنزین پتروشیمی الوده نبوده
همایون
United States
سوال: چرا نظام مقابل دزدان بیت المال و منافقین نمی ایستد. چرا چنین شخصی با وجود داشتن تظاد منفعتی دز چنین مقامی راه می یابد. پس قوه مقننه کشک است؟، برای چه انقلاب کردیم؟ برای اینکه دولت درباری بکار بیاید؟
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه این افساد طلبها رو ...
برای اهداف جناحی و سیاسی حاضرند هر دروغی رو با شانتاژ و غوغاسالاری بر جامعه تحمیل کنند که به حیات کثیف سیاسی خودشون ادامه بدنهند...
یک جانباز
Iran, Islamic Republic of
ایا مرجعی است به ادعای کذب که به بیت المال ضرر وزیان وارد کرده و موجب شد که اقایا ن بینزین وارد کنند رسیدگی کند ؟ ایا رییس جمهور پاسخی دارد ارایه کند . در کشور هیچ قانونی نیست که مسئولین با ادعادی کذب به کشور اسیب می زنند رسیدگی کند ؟
Iran, Islamic Republic of
مرجع رسيدگي به راست و دروغ . كيلويي چند

واردات بنزين را عشق است كه شوهر بعضي ازين خانم ها . آن را در دست گرفته اند !!!

هههههههههههههههههههههه
u
Iran, Islamic Republic of
قطع تولید بنزین پتروشیی باقیات صالحاتی برای خانم ابتکار می باشد زیرا باعث کم شدن سرطان خواهد شد
آره باعث باقیات در این دنیا میشه ! چون رانت خوبی گیر برخی ها میاد ...
شما فقط یک دلیل بیارید ....البته در حد داماد لرستان نباشه !
اگه شما هم بر اساس تبلیغات غیرواقعی خانم ابتکار و دوستانش فکر میکنی که افزایش سرطان در شهر تهران بر اثر بنزین پتروشیمی واقعیت داره باید بهت بگم که اصلا بنزین پتروشیمی توی تهران توزیع نشده

ثانیا بنزین پتروشیمی طبق اعلام وزارت بهداشت همین دولت آلاینده نیست.

سوما وارد کننده بنزین آقای سید محمد هاشمی همسر خانم ابتکار است!
فکر کنم شما متخصص سرطان یا فوق تخصص چیزی داشته باشید که به این صراحت قضاوت می کنید. لطفا برای حرفی که می آورید دلیل بیاورید و چیزی را که میشنوید تکرار نکنید.
Turkey
آره حتما
البته بیشتر باقیات مادیات برای فرزندانشونه
وکیل مدافع
خوب اینم از ابتکارات خانم ابتکاره که از صنعت ابتکار انکار استفاده می کنه در جهت تحکیم منافع جیب همسر!!!

بابا مگه خودتون هی نمی گین خانم ها، در جهت تحکیم خانواده بکوشید؟!
مگه هی خودتون نمی گین زن باید هوای جیب شوهرش رو داشته باشه؟!
مگه هی خودتون نمی گین زن باید کمک معیشت مردش باشه؟!

حالا یه زن پیدا شده داره گوش به حرف تون می کنه بازم اعتراض می کنید؟!
عجب بابا !!! عجب!!!
نه ما آلزایمر داریم نه فیلم مصاحبه های قبلی تون پاک شده...
در مورد ما چی فکر کردید فکر کردید ملت یه مشت خنگ هستند ؟!بلا نسبت ملت.
درود بر بانوی انقلابی معصومه ابتکار
درود بر رانت ...
انقلابی!!!!!!!!!!!
کلی خندیدم
سال 57 و 58 انقلابی بودن و از دیوار سفارتخونه رفتن بالا... الان پشیمون شدن!
حسین ف
انقلابی چی ؟ انقلابی بنزین ؟ لطفا در خصوص انقلابی بودن این بانو کمی توضیح بفرمایید
pldn
Iran, Islamic Republic of
لطفا نتایج ازمایشات بنزین سال 90 و 91 را که در کشور المان انجام شده است مطالعه نمایید (مین امروز ایت تابناک
United Kingdom
خدا به این مملکت برکت بدهد که همه چیزی سیاسی است. اقتصادش سیاسی است. محیط زیست اش سیاسی است. دانشگاهش سیاسی است. معماری و شهرسازی اش سیاسی است. شهرداری اش سیاسی است. پزشکی و سلامت اش سیاسی است. کشاورزی اش سیاسی است. صنعتش سیاسی است. آب و هوایش سیاسی است. ... در نتیجه به هیچی خبری که توسط هیچ مرجعی سیاسی منتشر می شود نمی شود اعتماد کرد!!!!
United States
یه بچه 2ساله هم میفهمه که هوای امسال شهرهای صنعتی بخصوص تهران خیلی خیلی تمیزتر از سالهای گذشته است نیاز به کارشناسی و تایید و تکذیب نیست...
United States
بچه ی 2 ساله عزیز خیلی تمیزه ! به خاطر روحانی متشکریمه بعدم الان شما فهمیدی!!!!
حسین ف
جناب که از آمریکا پیام میفرستی ، آقای روحانی خودشان فرمودند باد به کم کردن آلودگی های تهران خیلی کمک کرد ، راستی این هوای تهران بوش به آمریکا هم میاد
شما در سال 88 هم می گفتید بچه 2 سال هم می دونه تقلب شده اما همیشه روزگار دلیلی نداشتید و روسیاهی براتون باقی موند ...
Iran, Islamic Republic of
آقای فهمیده... شما شرایط جوی رو ببین و بعد هم اینقدر جوگیر نشو....

همین چند روز پیش بود که باد نمی‌امد و میزان آلاینده‌ها.. به مرز هشدار رسیده بود...

اصلا ولش کن شما همون ماستت رو بخور
Iran, Islamic Republic of
منظورتان از يك بچه 2 ساله . جناب خودتان هستيد ؟!!!

خب امثال شما . بچه هاي 2 ساله عقلي اند كه به خانم ابتكار . سواري مي دهند.

ما كه دوساله نيستيم و هرگز هم . سواري به خانمهايي نمي دهيم كه براي جيب شوهران بنزين فروششان . دروغهاي محيط زيستي . آنهم در حجم هزاران ميلياردي به نفع جيب مبارك مي گويند !!!

ههههههههههههههههههههههههههه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
باسلام
عالی بود لطفا با جدیت ادامه بدین تا این مسئله برملا شود احسنت
United States
یکی نیست از این بپرسه چه خبر؟ کاسبی خوش می گذره؟
United States
"بنزین وارداتی ترکیبی از یورو ۲ و یورو۳ بوده...."
این که شد یورو 5 بعدش؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تازه اگر اين 2 را ضربدر 3 كنند مي شود بنزين يورو 6
همچنين اگر اين 2 را به توان 3 برسانند مي شود بنزين يورو 8

و اگر 3 را به توان 3 برسانند مي شود بنزين يورو 9

و خيلي كارهاي ديگر كه در دولت بعد و پس از فرار بعضي از محيط زيستي هاي امروزه . تازه ما متوجه آن كلاه به شدت گشاد ابتذال طلب امروزي ها مي شويم !!!

هههههههههههههههههههه
علی
خانم دکتر خوبی, آقا بنزین وارد میکنند دیگه یا نه؟ اوضاع اقتصادیتون چطوره ؟
حسین ف
آقا جان تورم با شیب ملایم داره پایین میاد همینطور ارزش بورس فکر کنم تا آخر سال تورم صفر بشه
حني
واي باورتون نميشه چقد از اين چادر از رو اجبار و ظاهرسازي پوشيدنش متنفرم چادر حرمت داره قداست داره كه نبايد با ريا وظاهر سازي بهش بي حرمتي بشه............
چه جالب منم همین احساس رو دارم.
من از وقتی بچه بودم با انتخاب خودم چادر پوشیدم و خیلی از دوستانم رو هم چادری کردم.
ولی نمی دونم چرا به شدت از اینکه دو نفر چادر سرشون می کنن ناراحت میشم!
یکی از اونا همین خانم ابتکار هست و یکی هم فائزه هاشمی!
Iran, Islamic Republic of
خب اگر چادري براي كسي . نان ميلياردي واردات بنزين شوهرنشان را به حساب بانكي بياورد كه خيلي خيلي خوب مي باشد !!!

هههههههههههههههههههههههههههههههه
من كاري به اين حرف هاي سياسي ندارم. ولي بعد از روحاني هواي تهران خيلي بهتر شده. اينو دارم با چشم ميبينم. حالا شما حي تكذيب كن....
کریمی
ما نفهمیدیم کار مجلس محترم قانون گذاریست
ویا هی برای هرموضوع اشتباهی کمیسیون تشکیل دادن و رسیدگی به حاشیه سازی های اعضای خیانت کار در بدنه قوه مجریه !!!!!!!!!!!!!!
حسین زاده
سلام

این خانم عجب روئی داره که هنوز سبز می پوشه!!

و البته باز هم در قول و عمل خلاف میگه!!!
ناشناس
واژه "کاسبین تحریم" که از یادتان نرفته. ببینید چگونه نیات خود را برملا میکنند.
واقعیت این است که با اعمال تحریم نان بعضی ها تخته شد. مثلا همین جماعت وارد کننده بنزین.
حالا اینکه به همت جوانان این تحریم های بقول خانم کلینتون "فلج کننده" به سخره گرفته شد و آبرویی برای آمریکا باقی نماند برای این جماعت اصلا مهم نیست.
می خواهند به هر قیمتی شده ولو با دروغ و صحنه آرایی به شرایط و منافع قبل از تحریم برگردند.
از طرفی مطمئن باشید که منافع حاصله لقمه گلوگیریست که از گلوی همسر نامبرده به تنهایی پایین نمیرود و شرکای متعددی دارد.
از آنجا که عده ای هم پس از تحریم به نان و نوایی میرسند واژه "کاسبین تحریم" هم چندان بی ربط نیست.
متاسفانه اسلام و مسلمانی جایی در این جنگ قدرت و پول ندارند. متاسفانه این منش ها تا پایین ترین سطوح ادارات رسوخ کرده.
با این وصف فقط باید دعا کرد که عاقبتمان ختم به خیر شود.
خداوندازکسانی که باسیایت بازی وخبرسازی شیطانی باعث شدندتا ازادامه راه خوکفایی تولیدبنزین عقب بمانیم،نگذردودعامیکنیم درهمین دنیاتقاص پس دهند.یادتان هست چه غوغایی راه انداختند؟ضمنا درباره پارازیت هم همین افراد همزمان با بی بی سی ورادیوفردا شروع به جوسازی کردند؟!بدون اینکه بگویند بیشتراز پارازیت ،موبالها وخودماهواره ها خطرسازهستند؟!امواج ماهواره براساس گیگاهرتز پرتاب میشودکه حدود سیصدهزاربرابرمگاهرتز قدرت دارند!
مشكل كشور از زماني شروع شد كه يه عده كه مثلا انقلاب كردند شروع كردند به غنيمت گرفتن از انقلاب نتيجه شد خوردن لقمه هاي حرام و خوب اثر لقمه حرام رو هم كه ديگه كسي نميتونه منكر بشه و اين شد كه انقلابيون ديروز شدند مانع بزرگ پيشرفت كشور. امان از نون حرام.
سیستانی
با سلام ازسرکارخانم ابتکار عاجزانهاستعا دارم فکری هم برای تالاب بین المللی هامون نمایند که باشروع گرما خشک شدن آب هزاران قطعه از جوجه های پرنگان مهاجر درحال تلف شدن هستند
Iran, Islamic Republic of
تولید بنزین از پتروشیمی» را شاهکار سیاسی مدیران سابق بود: که به قیمت به خطر انداختن سلامتی مردم، ادعای خودکفایی در بنزین می‌کردند.
United States
منافع شخصی امثال این خانم سالهاست که منافع ملی این مملکتو پایمال کرده است .
گوش اگر گوش تووناله اگر ناله من چیزی که به جایی نرسد فریاد است .