يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۸
۱۳

زیباکلام: انتظار دعوت به بیت را نداشتم

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 369074
دکتر صادق زیباکلام که در دیدار اساتید دانشگاه با رهبر انقلاب حضور یافته بود، به خبرنگار افکارنیوز گفت؛ با توجه به شرایطی که داشته است انتظار دعوت شدن به این مراسم را نداشته است.
به گزارش جهان، وی در گفتگو با افکارنیوز گفت: «این برای بار دوم که من برای افطار رهبری دعوت می شدم. در آن روز به من اطلاع دادند که برای افطاری مقام معظم رهبری دعوت شدم.»

زیبا کلام در ادامه صحبت های با انتقاد از همکاران حاضر خود در آن مراسم می گوید: «ای کاش همکاران من که فرصت گرانبهای صحبت کردن در مقابل ایشان را پیدا کرده بودند، شعارها، حرف های تملق آمیز و ذهنیات را کنار می گذاشتند و به خاطر کشور، دانشگاه و مملکت مقداری مسائل حقیقی، واقعی جامعه را مطرح می کردند. آنها باید از این فرصت گران بها استفاده می کردند و به جای مطرح کردن مسائلی که صدا و سیما شبانه روز آنها را پخش می کند، از وضع دانشگاه ها می گفتند و مشکلات و مسائل آموزش عالی را مطرح می کردند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و همکاران من از این فرصت هیچ استفاده ای نکردند.»

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی می افزاید: «در این مراسم یک استاد خانم در دانشکده علوم اجتماعی سخنرانی کردند و بقیه هم اساتید مردی بودند که سخنرانی کردند.»

صادق زیبا کلام در پاسخ به این سوال که با توجه به هجمه هایی که علیه او در رسانه ها وجود داشت، انتظار دعوت شدن به مراسم افطاری رهبری را داشتید؟ گفت: «حقیقتا اصلا انتظار دعوت شدن در این مراسم را نداشتم. من به ۱۸ماه زندان برای اینکه گفته بودم "هسته ای به چه درد می خورد و چه کمکی توانسته است به رشد و توسعه اقتصادی بکند" و ۶ماه نیز برای "دادگاه اختلاس ۳ هزار میلیاردی" (سوال از مسئولان قوه قضاییه که متهمان محکوم به اعدام این پروند جرمشان برای اعدام چیست. اگر کلی گویی ها را کنار بگذاریم، در عمل مه آفرید گناهش چه بود که اعدام شد؟) محکوم شده بودم. فکر نمی کردم در این شرایط از من هم برای این مراسم دعوت کنند و توفیق حضور در محضر مقام معظم رهبری را داشته باشم. نظر آقایان این بود که من هم باشم »

وی بیان می کند: « اولین فکری که پس از دعوت شدن به این مراسم به ذهنم رسید این بود که ای کاش من می توانستم در مقابل مقام معظم رهبری صحبت می کردم و از این فرصت گران بها استفاده می کردم و مقداری مسائل کشور را به استحضار ایشان می رساندم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
آقاي زيبا كلام اطلاع ندارند كه رهبر فرزانه انقلاب، بسيار بيشتر از ايشان از اوضاع ممكت آگاهند. ايشان مي‌خواهند اوضاع را به اطلاع آقا برسانند.... عجب!!!
محسن
حضرت آقا تک علمدار شعار "جذب حداکثری " هستند...

مثل برخی نیستن که تا کسی با آنها کمی اختلاف نظر پیدا کنند انگ ضد انقلاب بهش بزنن!

نه!

او یک "خودی ِ" منتقد است!
Iran, Islamic Republic of
اين دعوت نشان دهنده اين است كه انعطاف پذيري و ظرفيت بيت رهبري براي منتقدان بالاست و نبايد كارهاي سليقه اي بعضي اشخاص را به حساب نظام نوشت
ما
تو خیال کردی اقا از مسایل کشور بی اطلاع است وامثال تو با خبرید؟! بابا تو اخر توهمی؟ کسیکه حتی غربیها به اشراف اطلاعاتی ومدیریتی او ایمان اورده اند واو را ابر حریف خود در ایران معرفی کرده اند حالا اقای زیبا کلام میخواهد به او وضعیت کشور را گوشزد کند.اقای زیبا کلام شما در محضر ایشان شاگردی داداش!دب شاگردی نگهدار!
جناب زيباكلام همين قدر بدانيد كه مطلع ترين فرد نسبت به اوضاع مملكت،‌ مقام معظم رهبري است. خوب است گاهي شما هم به فرمايشات ايشان تامل بفرماييد و با حقايق موجود در سطح ملي و بين المللي بسنجيد. حتما به تسلط اطلاعاتي و پيش بيني هاي بي نظير ايشان ايمان خواهيد آورد.
Iran, Islamic Republic of
شاید میخواستن با این کار به راه راست هدایت شوی ولی من میدانم که هیچ امیدی به شما اقای زیبا کلام نیست موفق باشید خدا شما و همفکران تان را هدایت فرمایید و همه اصلاح طلبها را
United States
بابا یعنی رهبری امید به برگشت ایشون داره و شما ندارید ؟؟
بابا دست بردارید از این افکار خود محورتون.
محمد ابراهیم
سلام علیکم

بنده در این مراسم حضور داشتم. با یک نظر ایشان موافقم که سخنرانان هیات علمی یکسری مطالب کلی و بی ارزش را بیان می کنند.
باید در این مورد تجدید نظر شود.
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اخه عزیزم شما مگه بجز سیاه نمایی چیز دیگه ایی هم بلدی،مگه شما حرف رهبرو مبنی بر اینکه نباید علوم سیاسی و اجتمایی و اقتصادی و.... ،رو از غرب بگیریمو ترجمه کنیمو بعدشم تدریس کنیمو،عملی کردین؟هنر استاد این وسط چیه اونوخت؟بعد اونوخت جوونامون چی میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام
رهبری خیلی خیلی خیلی بهتر از شما به مسائل کشور واقف هستند!
شما وقتی قائل هستید «هسته ای به چه درد می خورد و چه کمکی توانسته است به رشد و توسعه اقتصادی بکند» مشخص است که از اوضاع مملکت هیچ اطلاع و آگاهی ندارید، آن وقت می خواهید به رهبری اطلاع‌رسانی کنید؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا که خودش هم میگه انتظار نداشته پس بیخیال .....
حسام
با سلام
كسي با شما كاري ندارد بابا جان هر چه دل تنگت مي آيد مي گويي خوب منتظر جواب باش در ضمن خيال كرديد چه كسي شما را به اين مجلس دعوت كرد ؟ بله حضرت آقا بودند و مطمئن بدان واو تا واو صحبتهاي شما را ميدانند و مي خوانند . خداوند ما -- شما و همه را به راه راست خود هدايت كند. اللهم عجل لوليك الفرج
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اصلاح طلب ها این خبر را کلن بهش بی اعتنا بودن!!!!!!!!!!!!اخه به ضررشونه از کرامت اقا بگن