پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۷
۱۳

کاسبی عجیب وغریب دربیمارستانهای خصوصی

دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 369050
دریافت های چند میلیونی بیمارستانهای خصوصی از بیماران بابت هزینه های درمان، هتلینگ و...، مشکلی است که اغلب قریب به اتفاق مردم حتی آن دسته از افرادی که هیچ مشکل مالی ندارند هم، به آن اعتراف کرده و خواستار برخورد با بیمارستانهایی شده اند که راههای جالبی برای درآمدزایی دارند.
کاسبی عجیب وغریب دربیمارستانهای خصوصی
به گزارش جهان به نقل از مهر، وجود بیمه تکمیلی در نزد اغلب قریب به اتفاق مردم باعث شده تا این دسته از افراد جامعه برای رفتن به بیمارستانهای خصوصی نیز هیچ دغدغه و نگرانی بابت پرداخت هزینه های درمانی نداشته باشند. اما، آنچه مسلم است، اغلب بیمارستانهای خصوصی برای اینکه بتوانند از عهده هزینه های بیمارستانی در بیایند، از روشهایی استفاده می کنند که به شدت مورد اعتراض بیماران قرار می گیرد. به طوریکه این قبیل بیمارستانها سعی می کنند از محل دریافتهای خارج از تعهدات بیمه ای، هزینه های خود را جبران و کسب درآمد کنند.

یکی از شهروندان تهرانی به علت عارضه آپاندیسیت، کارش به بیمارستان می کشد و چون بیمه طلایی دارد، از همین رو نگرانی بابت رفتن به بیمارستان خصوصی ندارد و راهی یکی از همین بیمارستانها می شود.

او با اشاره به بیمه طلایی که دارد، می گوید: بر اساس قراردادی که داریم، می بایست ۸۰ درصد هزینه های بستری و درمان را بیمه طلایی بدهد. من هم چون اینطوری فکر می کردم، به محض اینکه درد آپاندیسیتم عود کرد، به بیمارستان آمدم و بستری شدم. اصلا فکر نمی کردم که بخواهم هزینه زیادی بابت درد آپاندیسیت بدهم.

البته گلایه این شهروند بیشتر متوجه روشهای نادرست و غیرمنطقی است که در نظام سلامت کشور ما جاری است. زیرا، وقتی یک نفر بیمه می شود، می بایست همه هزینه های درمانی او تا زمان ترخیص از بیمارستان، به طور کامل پوشش داده شود و اینگونه نباشد که بابت همراه بیمار ۶۷۰ هزار تومان بدهد.

این شهروند، هزینه عمل آپاندیسیت را یک میلیون و ۸۲۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تعرفه بیمه طلایی، سهم من از این مقدار، در حدود ۳۵۰ هزار تومان می شد که می بایست پرداخت کنم و البته راضی هم بودم. اما مسئله ای که باعث شد تا هزینه های من در زمان ترخیص بیشتر شود، مربوط به هزینه های خارج از تعهد بیمه است.

او می گوید: وقتی ترخیص شدم، دو تا برگه تسویه حساب دستم دادند. اولی مربوط به هزینه های بیمه ای عمل آپاندیسیت بود که هیچ گلایه ای از مقدار آن نداشتم. اما مشکل من با برگه دوم ترخیص بود که یک میلیون و ۶۲۷ هزار تومان هزینه برای من تراشیده بودند.

این شهروند به مواردی همچون هزینه لباس بیمار، همراه بیمار، ساک بهداشتی و... اشاره می کند و می گوید: چرا بابت لباس بیمار باید ۱۴۵ هزار تومان فاکتور کنند. یا اینکه برای ساک بهداشتی که شاید تنها وسیله مورد استفاده آن مسواک بود، ۶۶ هزار تومان از من بگیرند.

او معتقد است که این شیوه دریافتهای غیرمتعارف بیمارستانهای خصوصی از مردم، باعث بدگمانی و بی اعتمادی به بیمه ها می شود.

در همین حال دکتر مسعود پزشکیان وزیر اسبق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز بر این عقیده است که بیمه تکمیلی همان رومیزی و زیرمیزی است.

وی می گوید: مسئولان امر باید صندوقهای بیمه را یکی کنند، منابع را نیز درست ببینند تا همه مردم بیمه شوند.

وزیر اسبق بهداشت با بیان این جمله که ما فقط با لغات بازی می‌کنیم، ادامه داد: عدالت در سلامت آن زمان محقق می‌شود که وقتی یک فرد بی پول در بیمارستان بستری می‌شود، به او خدمات بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما
قابل توجه آقای روحانی که گفتند باید بررسی کنیم آیا یک چهارم وعده های دولت عملی شده یا نه. البته شاید بهبود وضعیت درمان کشور در نظر ایشون اونقدر مهم نباشه که بررسی بشه!!
ممد
United Kingdom
سالهاست که اینطور عمل می کنند و مریض را سر کیسه می کنند این چیز تازه ای نیست ؟!
تو این کشور کسانی مثل من هستند که نه بیمه دارند و نه وضع مناسب
بخدا اگه کار من و خانواده ام بیمارستانی شود باید بمیریم چون یک میلیون تومان هم نداریم و بیمه هم نداریم
فقط توکلم به خداست
ایشالله همیشه سلامت باشید
شهروند از تبریز
چند روز پیش ما هم عمل آپاندیس انجام دادیم از ما 8 میلیون گرفتند به طوری که 11 میلیون ریال فقط جراح واریز به حساب از ما خواست موفق باشید با این طرح سلامت مزخرفتان اگه خواستید مدارکش را برایتان بفرستم
با این وضعیت انتظار دارید مردم بچه دار شوند؟! اگر بچه مریض بشود باید خانه مان را بفروشیم بدهیم به این قبیل دکتر ها! بیخود نیست همه میخواهند دکتر بشوند.
البته دکتر خوب و با خدا هم زیاد است من میشناسم.
عباس
Iran, Islamic Republic of
استدعا مي كنم پزشكان چيني وارد كشور نماييد
سیستم پزشکی ما برده داری مدرنه. تو هر رشته ای تعدادی به انگشتان دست انحصار همه کارهای پولساز رو قبضه کردن. یه تحقیق انجام بشه ببینن چند درصد از قبولی های دوره فلوشیپ (فوق تخصص) در دانشگاه های برتر، دوره رزیدنتی (تخصص) خودشونرو در همون دانشگاه نگذروندند و علتش فقط شایستگی علمی بوده و یا آگاهی از حرف گوش کن بودن در دوران رزیدنتی.
یا اساتیدی که بیمار به نامشونن در بخش خصوصی به اتاق عمل میره در حالیکه حتی اون دور و بر هم نبودن و متخصص (تاکید می کنم متخصص نه رزیدنت) بی نام و نشون و شایسته تمام عمل رو انجام میده ولی سهم ناچیزی بهش میرسه (بعضی از این آقایون پستهای بالایی هم دارند).
بعضی عملها رو هم کلاً تکنسین انجام میده نه پزشک و بیمار اصلاً خبر نداره کسی که عملش کرده حتی پزشک هم نبوده.
مسایل زیاده و غیر قابل چاپ که ترجیح میدم بیشتر ننویسم. تا همینجاشم چاپ کنید خیلیه.
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
برای تزریق سرم به مدت حدودا" 3 ساعت در بیمارستان آتیه مبلغ چهار صد هزار تومان گرفتند به کی وکجا بلید گفته شود شماره تماس اینجانب 09123274302
پدرهمسرم در بیمارستان های آتیه و عرفان بستری بودند دقیقا همینگونه بود فقط تعداد نفس کشیدن و استفاده از سرویس بهداشتی داخل صورتحساب نبود
سلام ، اخیرا برای شیمی درمانی طبق نظر پزشک به بیمارستان توس معرفی شدیم . با برگه معرفی طلایی که سقف 10میلیون ریال را تقبل نموده بود . برای پذیرش به حسابداری ارجاع دادند ، مسئول حسابداری با دیدن برگه معرفی نامه اعلام نمود تعرفه ها 30% افزایش یافته و شما بابت 20% فرانشیز و افزایش تعرفه بالای 5 میلیون ریال بدهکار می شوید و این در صورتی است که شیمی درمانی شما دو جلسه نباشد ، گفتم عجب کرامتی مگه این دارو ها با همان یک شب بستری شدن تزریقشان تمام نمی شود ؟ گفت چرا ولی ااحتمال دارد دو جلسه محاسبه گردد و هزینه شما 17تا 18 میلیون ریال خواهد شد . علی الحساب 7 میلیون ریال بدهید موقع ترخیص کم و زیادش محاسبه می شود . البته ما توانستیم با تغییر مبلغ معرفی نامه به سقف 20 میلیون ریال راه شیادی این ها را سد کنیم . جالب این که چون حریف بیمه ها نمی شوند احتمالاً ترخیص با همان سقف 10 میلیون ریال محاسبه شد . ولی اگر دقت نکرده بودیم و بیمه مربوطه هم همکاری نمی نمود حتما باید 800-700 هزاز تومان اضافی پرداخت می کردیم . کاش کسی بود و رسیدگی می کرد .
البته این بخش از ظلمی است که به مریض می شود مثلاً با توجه به هزینه هایی که می گیرند امکاناتشان در حد بیمارستان دولتی هم نیست و در شیفت شب یک پرستار دارن با 30 بیمار که نمی تواند به هیچکدام برسد و جالب اینکه سر بیمارها هم داد می کشند . خلاصه که معجونی است مخصوص هم پول می گیرن ، هم اضافه گوش می برن و هم خدمات نمی دن .
خدا به داد برسه
همراه یک مریض سرطانی که در تاریخ 93/04/09 در این دخمه خصوصی بستری بود .
Iran, Islamic Republic of
سزارين بالاي 4 ميليون وهستركتومي بالاي 8 ميليون و همورويئد بالاي 3 ميليون تومان و يه همين ترتيب خوب اينجا بيمارستان است يا [...] و كسي هم نيست كه جلوي انها را بگيرد زيرا تمام پزشكان در اين نوع بيمارستانها سهم دارند و متاسفانه پزشكان ما قبل از طبابت كاسب هستد به جاي اينكه به بيمار به چشم ولي نعمت خود نگاه كند به چشم عاملي براي پول در اوردن نگاه مي كنند
با بيماران كاسبي مي كنند ديگر هيچ پزشكي چيزي به عنوان تخت معاينه ندارد تشخيص ها از طريق پارا كلينكي است و فقط مطب ها را پر از بيمار مي كنند و عجل دارند زود انها را ببنند دخل ان ش را از منشي تحويل بگيرند تازه جواب سلام بيمار را هم نمي دهند چه رسد به ايتكه او را معاينه و يا درمان كنند بدوناينكه براي درمان انها كاري بكنند انگار نشسته اند كه فقط كيسه بيماران را خالي كنند و سر به برج هاي خود بزنند نه يك دو تا بلكه جندين برج . بارو
از سري دانستنيهاي آيا ميدانيد
Germany
آيا ميدانيد در اسلام دريافت مزد براي دكتريا و جراحي جايز نيست؟