پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

الزام جدید برای بیمارستانهای خصوصی

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 453537
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: یکی از سیاست‌های ما در طرح تحول نظام سلامت این بود که بیماران برای تهیه لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان ها فرستاده نشوند این طرح موفق در بیمارستان‌های خصوصی نیز اجرا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسول دیناروند گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طرح تحول نظام سلامت اتفاق افتاده و شاهد پیشرفت های تاثیر گذاری در جامعه بوده است بخش تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و استفاده مناسب از تجهیزات در بیمارستان‌ها بوده است که این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: یکی از سیاست‌های ما در این طرح این بوده است که بیماران برای تهیه لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان‌ها فرستاده نشوند که در بیمارستان‌های دولتی با موفقیت اجرا شد و در بیمارستان‌های خصوصی نیز اجرا خواهد شد و این یکی از بزرگترین خدماتی است که در حوزه تجهیزات پزشکی به بیماران شده است.

دیناروند افزود: یک کار شفافی صورت در حوزه تجهیزات پزشکی انجام داده‌ایم که برای تمامی وسایل پزشکی فراخوان انجام داده‌ایم و در این فراخوان قیمت‌ها رتبه بندی شده‌اند که با رعایت رتبه بندی و با نظر کارشناسی و پزشکان برجسته در کمیته دارو و تجهیزات پزشکی صورت می‌گیرد و قیمت از طریق فراخوان یا مقایسه با قیمت مرجع بین المللی یا داخلی تعیین شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌هایی که در فراخوان‌ها قیمت خود را کاهش می‌دهند وارد فهرست‌های بیمارستانی می‌شود و این شرکت‌ها برنده طرح تحول هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *