شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ایرانسل در بورس واگذار می‌شود

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 368733
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پس از برسی مستندات و گزارش‌ها، به واگذاری ۲۱ درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در بورس رای داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موضوع عرضه عمومی ۲۱ درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در بورس اوراق بهاردار را بررسی کرد و پس از استماع و بررسی گزارش‌ها و مستندات رای به واگذاری این شرکت در بورس داد.

همچنین مقرر شد این شرکت از تاریخ ابلاغ سازمان حداکثر ظرف ۶ ماه نحوه اجرا و زمان‌بندی عرضه سهام در بورس را به کمیسیون ارائه کند.

هفته گذشته سازمان بازرسی کل کشور سرانجام تخلف آشکار اپراتور دوم در واگذاری ۲۱ درصد سهام خود در بورس و کوتاهی تلویحی وزارت ارتباطات را در اجرای قوانین را اعلام کرد.

براساس اعلام معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی این سازمان، شرکت ایرانسل باید در انطباق با شرایط و روال مورد تایید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان ۲۱ درصد کل سهام دارنده پروانه را طی ۳ سال از تاریخ لازم الاجرا شدن پروانه فعالیت از طریق بورس عرضه عمومی کند.

در گزارش سازمان بازرسی تاکید شده بود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص واگذاری ۲۱درصد سهام شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل بر خلاف مفاد ماده ۱۸ و ۱۹ پروانه آن شرکت، با گذشت بیش از ۵ سال از سررسید تعهد مذکور تاکنون اقدام بایسته‌ای جهت تعیین تکلیف موضوع در انطباق با قوانین و مقررات مربوطه یا حداقل جریمه آن شرکت بابت نقض تعهدات به عمل نیاورده است. سازمان بازرسی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواست با قید فوریت اپراتور را مکلف به ایفای تعهدات مندرج در پروانه کند. همچنین به واسطه عدم واگذاری ۲۱ درصد سهام که باید از تاریخ ۳۰/۸/۸۷ به بورس واگذار می‌شد نسبت به تعیین جریمه متناسب با تعداد سال‌های مالی و حجم نقض تعهدات پروانه‌ای اپراتور از سال ۱۳۸۷ تاکنون اقدام و وصول کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *