جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ادامه رسوایی های اخلاقی در BBC

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 368705
رالف هریس، ستاره استرالیایی سابق تلویزیون بی بی سی که از دهه ۶۰ در این شبکه فعالیت میکرد،جمعه در دادگاه لندن به جرم ارتکاب خشونت های جنسی برضد ۴کودک ونوجوان به پنج سال و نه ماه حبس محکوم شد.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری روماندی خبر داد ،اتهام سوء استفاده جنسی از چهار کودک و نوجوان هشت تا نوزده ساله برضد رالف هریس، به سالهای هزار و نهصد و شصت و هشت تا هزار و نهصد و هشتاد و شش برمی گردد و مجری باتجربه پیشین شبکه بی بی سی در رابطه با تمام اتهامات وارده گناهکار شناخته شده است.


مجری هشتاد و چهار ساله پیشین بی بی سی که در میان کودکان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد، از اعتراف به اتهاماتی که بر ضد وی مطرح شده، خودداری کرده است. در جلسه دادگاه، قاضی مسئول رسیدگی به پرونده، مجری سابق بی بی سی را موجودی شبیه اختاپوس با شخصیت دوگانه توصیف کرد.


قاضی خطاب به رالف هریس تاکید کرد:« تحقیقات و حکمی که اعضای هیئت منصفه به اتفاق صادر کرده ا ند، نشان می دهد در فاصله سال های هزار و نهصد و شصت و نه تا هزار و نهصد و هشتاد وشش، جنایات جنسی متعددی مرتکب شده اید که در همه موارد، قربانیان سوءاستفاده های جنسی شما کودکان و نوجوانان بوده اند.» قاضی همچنین تاکید کرد آن چه بیشتر جای تاسف دارد این است که مجری معروف سابق بی بی سی نه تنها در دادگاه از رفتار غیرانسانی خود ابراز پشیمانی نکرد بلکه به گونه ای رفتار کرد که گویی کار بزرگی انجام داده است.


رالف هریس که تلاش می کند همچنان چهره خود را به عنوان یک ستاره تلویزیونی محبوب حفظ کند، روز گذشته با قایق از طریق رود تامیز خود را به دادگاه رساند. در میان شاکیان این پرونده، یکی از نزدیک ترین دوستان دختر رالف هریس نیز مشاهده می شد. این قربانی که در سن سیزده سالگی و زمانی که به خاطر دوست بودن با دختر خانواده رالف هریس به خانه آنها می رفت، مورد تجاوز پدر این خانواده قرار گرفت. وی در دادگاه تاکید کرد:« او کودکی من را از من ربود».


رالف هریس که تا سال هزار و نهصد و نود و سه مجری برنامه " باشگاه پویانمایی رالف" ( برنامه ای که برای بچه ها کارتون پخش می کرد) بود، به نام مبارزه با سوء استفاده های جنسی از کودکان، برنامه ای تحت عنوان " بچه ها می دانند نه بگویند" تهیه کرد.


رالف هریس در گذشته قهرمان شنا بوده و در رشته هنر و علوم آموزشی فارغ التحصیل شده است. به گفته منابع قضایی این احتمال وجود دارد که مجازات صادر شده بر ضد رالف هریس به نصف کاهش پیدا کند.


علاوه بر این حدود دوازده زن دیگر در انگلیس، استرالیا و نیوزیلند نیز در هفته های اخیر تهدید کرده اند بر ضد رالف هریس به جرم سوء استفاده جنسی از آنها شکایت خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *