جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۷

ممنوعیت روزه گرفتن در چین +عکس

شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 368686
گروهی از مقام‌های محلی در استان سین‌کیانگ در غرب چین، مسلمانان این منطقه را از روزه گرفتن منع کرده‌اند.
به گزارش جهان، جام به نقل از العربیه نوشت: مقامات محلی چین ، با ممنوع کردن روزه در ماه رمضان ، مسلمانان ترکستان شرقی (واقع در غرب این کشور) از این فریضه دینی باز داشتند.


به کارمندان دولت، معلمان، اعضای حزب کمونیست و دانش‌آموزانی که عمدتا از اقلیت اویغور چین هستند، گفته شده که نمی‌توانند روزه بگیرند.یک سازمان اویغورها که در خارج از چین مستقر است گفته که مقام‌های محلی برای بازداشتن این افراد از روزه گرفتن به آنها پیشنهاد غذای مجانی داده‌اند.
در بیانیه‌ای که نهادها و اداره‌های دولتی در سین‌کیانگ منتشر کرده‌اند هشدار داده شده که افراد نباید روزه بگیرند و در فعالیت‌های مذهبی ماه رمضان شرکت کنند.
کمیته محلی حزب کمونیست در ژائوسو در استان سین‌کیانگ گفته است که اعضای حزب متعهد شده‌اند که "با تمام قوا از روزه پرهیز کنند."


مقام‌های محلی چین گفته‌اند که این ممنوعیت به سود دانش‌آموزان است و هشدار داده‌اند که مدارس و اداره‌های دولتی نباید برای تبلیغات مذهبی مورد استفاده قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
واقعا شما خبرهای العریبه را قبول دارید؟!
amin
این موضوع واقعیت داره.
شما تمام ساتی های خارجی رو بخونید میفهمید چه خبره.

ولی به نظر من چین هم مانند امریکا و اسرائیل و روسیه و انگلیس هست که دشمن اسلام مسلمین هست.

اینها هنوزخ ودشون رو نشون نداده اند و گرنه اینها همان آدم خورانی هستند که فعلا تمام منابع دنیا را میبلعند.
چینی ها هم کم کم راه افتادن.......!!!
هادي
لعنت بر فتنه گر!!!!
امير
اين فتنه گرى العربيه است به علاوه حماقت مقامات چينى كه در حهت ايجاد كانونى براى داعش و القاعده در بين اويغور ها شكل كرفته است امريكا هم با بردن رييس اويغورها به كشورش بر اين تجزيه طلبى دامن ميزند
مختار
به حساب این چینی‌های بت‌پرست مشرک هم خواهیم رسید... فعلاً در بازی اقتصادی آمریکا بازی می‌خورند و فکر می‌کنند دنیا را گرفته‌اند... ولی دیر نیست که اقتصاد‌شان ناگهان مانند بهمن از کوه سقوط می‌کند و تمام ملت مشرک‌شان را زیر خود مدفون می‌سازد... جهان‌نیوز عزیز! این مطلب را سانسور نکن. بگذار مردم بدانند که بودایی‌ها از مسیحیان و یهودیان منحرف هم بدترند...
بیا اینم از رفیقتون