يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

درمان کمر درد بدون جراحی

پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۲
کد مطلب: 368408
پژوهش جدید محققان دانشگاه نشان داده که تزریق نمک به نخاع برای درمان درد کمر می‌تواند از استروئیدها موثرتر باشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروزه با تزریق نمک به نخاع و مهره های کمر درد ستون فقرات را از بین می برندو این درد ها به هنگام استراحت افزایش و در زمان‌های فعالیت کاهش می‌یابند.

بررسی ها نشان می دهند، ورزش منظم مانند ورزش‌هاي صبحگاهي، پياده‌روي و شنا در جلوگيري از بروز ديسك كمر مناسب است و با انجام این ورزش ها می توان تا ۸۰ درصد درد های مهره های کمر و ستون فقرات را بهبود بخشید.

از آنجا كه مهره‌های گردن و كمر بیشترین حركت را دارند بنابراین به صورت خود به خودی گردن و كمر عمده‌ترین دیسك‌ها را تشكیل می‌دهند و از آنجا كه درد دیسك كمر درد مطلقی نیست بنابراین در اكثر موارد در بیماران اختلال حس در پا ایجاد می‌شود و بیماران از سوزن سوزن، گزگز، مور مور و سرمای غیرعادی در پا شكایت دارند.

نتایج مزالعات نشان یم دهند با ورزش های کششی و دمبل های سبک می توان ماهیچه های کمر را تقویت کرد و انحراف مهره های ستون فقرات را از بین برد و مصرف نمک به مقدار مجاز نیز از دیگر مواردی است که باعث بهبود درد کمر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *