دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

کاهش‌سرانه‌مصرف‌شیربا آزادسازی‌قیمت

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 368232
نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: آزادسازی قیمت‌ها، سرانه مصرف شیر در کشور را کاهش می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، طبق مصوبه کمیته کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور از ابتدای تیرماه قیمت خرید شیر از دامدار به یک هزار ۴۴۰ تومان افزایش یافت، اما با این وجود کارخانه‌داران از خرید شیر با این قیمت خودداری می‌کنند و همچنان شیر را با قیمت یک هزار ۱۱۰ تومان از دامدار خریداری می‌کنند.

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه دامداران قیمت تمام شده برای دامدار یک هزار و۵۷۰ تومان است و این سبب می‌شود دامداران متضرر شوند.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این خصوص اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی باید این زمینه حمایت جدی‌تری داشته باشند و بخش‌نامه‌ای که تنظیم شده ابلاغ کند و از سوی دیگر از طرق مختلف از جمله سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به اجرای ابلاغیه‌ها حساسیت بیشتری داشته یاشد.

وی افزود: اگر این دو وزارتخانه به وظایف خود عمل کنند سبب حمایت از مصرف کننده می‌شود

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به گونه‌ای باشد که بدون قطعی شدن افزایش قیمت شیر سایر هزینه‌های دامداران افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در حال حاضر با وجود قطعی نشدن قیمت یک هزار و ۴۴۰ تومان بری خرید شیر خام از دامدار، شاهد افزایش هزینه‌های جانبی و مانند این‌ها برای دامداران هستیم.

ایرانپور در پایان تأکید کرد: آزادسازی قیمت‌ها نیز تا حدودی می‌تواند منافع تولیدکننده را تامین کند اما معتقد هستم به ضرر منافع مصرف‌کننده است و سبب کاهش سرانه مصرف شیر در کشور می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *