جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله سبحانی مطرح کرد:

علما به مقابله با وهابیت بپردازند

سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 368135
یکی از مراجع تقلید قم گفت: علما با بصیرت و آگاهی باید در مقابل شبهه‌افکنی وهابیون ایستادگی کنند و مردم را نسبت به اینگونه اقدامات دشمن آگاه کنند.
علما به مقابله با وهابیت بپردازند
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر در جلسه تفسیر سوره زمر که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به تاکیدهای فراوان این سوره مبارک بر عبادت خالص برای خداوند متعال بیان کرد: خداوند دارای کمال و جمال در بندگان مخلص خود همانند انبیاء و پیامبران جذبه‌هایی ایجاد می‌کند که منجر به عبادت او خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مخلوقات و بشر تنها به اذن خداوند یگانه برطرف خواهد شد، ادامه داد: هیچ معلولی وجود ندارد که وابسته به علت اصلی که وجود خداوند تبارک و تعالی است نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند خالقیت و ربوبیت تمام موجودات جهان را داراست، اظهار کرد: پرستش با اخلاص وظیفه همه‌ موجودات هستی است.

سبحانی با برشمردن برخی از ویژگی‌های مشرکان خاطرنشان کرد: قرآن به صورت آشکار به مشرکان هشدار عذاب و برقراری عدل الهی را داده است.

وی نکوهش و پرستش جانشینان خداوند را از راه‌های تقرب به خدا عنوان کرد و گفت: آنان به اذن خداوند انسان را در تقرب به سرچشمه همه خوبی‌ها و کمالات هدایت می‌کنند.

سبحانی برخی از اقدامات مشرکان در طول تاریخ را در راستای نابودی مذهب اسلام و یکتاپرستی عنوان کرد و ادامه داد: غفلت مشرکان ابدی است و آنان از هر فرصتی برای تخریب دین الهی استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به سوء استفاده وهابیون از آیات قرآن کریم علیه مسلمانان خاطرنشان کرد: علما با بصیرت و آگاهی باید در مقابل اینگونه تهاجمات دشمن ایستادگی کرده و مردم را نسبت به اینگونه اقدامات دشمن آگاه کنند.

سبحانی به برقراری عدالت الهی در روز قیامت اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در آن روز در اختلاف میان سران مشرکان و پیروان آنان قضاوت و داوری خواهد کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بت پرستان عزت و نصرت را از بت‌های خود خواستار بوده‌اند، ابراز کرد: روز قیامت این گروه گناهان خود را بر گردن یکدیگر خواهند انداخت.

سبحانی با اشاره به اینکه در روز معاد تمام اعضا و جوارح انسان لب به سخن خواهند گشود، تصریح کرد: مشرکان و مستکبران که امروزه با دروغ‌های نهان خود مردم را به غفلت خواهند کشاند در روز قیامت در دادگاه الهی نیز در مقابل خداوند نیز دروغ‌های آشکار و بزرگی را بیان خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *