چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

چفیه‌ای که برای شفای بیمارهدیه شد

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 367895
جامعه قرآنی شب گذشته میهمان رهبر معظم انقلاب بودند و «حامد‌ ولیزاده» چفیه‌ای که از رهبر به یادگار گرفته بود را برای شفای بیمار هدیه داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امسال هم خدا توفیق داد تا در طلیعه ماه مبارک رمضان به همراه جامعه قرآنی به دیدار مقام معظم رهبری برویم و در این محفل باشکوه میهمان ولی امر مسلمین جهان باشیم.

ساعت حدود ۱۶ با یکی از همکاران به سمت حسینیه «امام‌خمینی(ره)» رهسپار شدیم. شوق دیدار یار سبب می‌شد گرمای هوا و دوری مسافت را احساس نکنیم. همکارم می‌گفت: حضور در این دیدار روزی انسان‌ها است و به راستی خدا را سپاس که یک بار دیگر این روزی را نصیب ما کرد.

امسال دیدار باقدری کاهش زمانی روبرو بود و برنامه ساعت ۱۸:۱۰ با ورود رهبر معظم انقلاب آغاز شد، البته پیش از ورود معظم‌له «محمد‌مهدی بیگی» نفر اول مسابقات سراسری شکوفه‌ها به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

تلاوت «حامد ولیزاده» آغاز بخش این مراسم بود و اجرای برنامه را هم «هادی صلح‌جو» برعهده داشت.

ولیزاده پس از تلاوت دقایقی را با رهبر معظم انقلاب اختلاط کرد سپس چفیه معظم‌له را از ایشان به یادگار گرفت. البته هنگام نماز ولیزاده را دیدم که این یادگار ارزشمند را به همراه نداشت. وی چفیه را به یکی از حاضران در جلسه که گویا بیماری داشت بخشیده بود و این نشان سخاوت بالای قرآنیان است.

پس از ولیزاده «کاظم آذر‌پیرا» از خوزستان به تلاوت آیات ابتدایی سوره مبارکه «انفال» و پس از وی هم «مهدی شیعوی» قاری نوجوان اصفهانی به تلاوت سوره‌های بروج و ضحی پرداخت.

گروه جمع‌خوانی روستای چارک استان بوشهر اجرا‌کننده برنامه بعدی بود که آیات ۱۳ تا ۲۰ سوره «غافر» و ۲۱ تا ۲۸ سوره «مطففین» را به سبک استاد «محمد رفعت» تلاوت کردند. دیدار اعضای این گروه با رهبر هم از نکات جالب مراسم بود و رهبری پس از دقایقی گفت‌وگو با این دوستان پیشانی همه آنها را بوسیدند.

«مهدی غلام‌نژاد» قاری شهریاری قرآن کریم نفر دیگری بود که به جایگاه تلاوت رفت یکی از حاضران که در کنارم بود هنگام تلاوت غلام‌نژاد گفت: وی را نمی‌شناسم اما احساس می‌کنم جوان محجوب و دوست‌داشتنی باشد. به یاد مسابقات شیراز و روحیه شاد غلام‌نژاد افتادم. غلام‌نژاد جوانی شاد و شوخ‌طبع است وی همواره لبخند بر لب دارد و واقعاً دوست‌داشتنی است.

«محمد‌رضا زاهدی» حافظ نوجوان قرآن کریم پس از غلام‌نژاد به جایگاه تلاوت رفت و که ابتدا به صورت ترتیل و سپس به صورت تحقیق آیاتی از سوره مبارکه «نازعات» را به سبک «مصطفی اسماعیل» تلاوت کرد. پس از وی هم «محمد‌جواد کاشفی» به تلاوت آیات ۸۳ تا ۹۰ سوره مبارکه «انبیاء» پرداخت.

«سید‌‌قاسم موسوی قهار» ادعیه‌خوان معروف نفر دیگری بود که به جایگاه رفت. وی چند مدت با بیماری شدید حنجره روبرو بود تا جایی که قادر به صحبت کردن هم نبود اما با مدد از امام هشتم(ع) صدایش دوباره باز شد و در این محفل نورانی به زیبایی اشک شوق را گونه‌های حاضران جاری کرد و به یاد گفت‌وگویی که پیش از عید با وی داشتم افتادم که گفت: امیدوارم بتوانم دوباره نزد رهبر معظم انقلاب بخوانم.

اجرای تواشیح توسط گروه مدیحه‌سرایی «باقر‌العلوم(ع)» آبادان برنامه دیگر این محفل بود که به مدح «حضرت‌علی(ع)» و آل‌الله پرداختند.

تلاوت باشکوه «کریم منصوری» انرژی مضاعفی به حاضران داد و فریاد شوق همه را بلند کرد وی پس از تلاوت به سمت رهبر معظم انقلاب رفت که آقا دست پدرانه‌ای بر سر منصوری کشید.

تلاوت استادانه و فنی «احمد ابوالقاسمی» آخرین برنامه محفل بود و برنامه با تلاوت دعای ختم قرآن کریم توسط «علی‌اکبر حنیفی» به پایان رسید.

پس از تلاوت‌ها رهبر معظم انقلاب دقایقی سخنرانی کرد و اقامه نماز مغرب و صرف افطار در کنار رهبری پایان این میهمانی زیبا بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *