جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۷

حجاب دختر آیت‌ الله بهشتی در آلمان

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 367623
دختر ۱۰ ساله بود که با پدر رفته بود آلمان. مجبور بود مدرسه‌های مختلط بره و همه بی‌حجاب.دخترم! فلسفه حجاب اینه،اینه،اینه، ... راحت همه رو گفته بود. بعد هم ... خودت انتخاب کن! دختر انتخاب کرده بود! هر روز با حجاب می‌رفت مدرسه
به گزارش جهان به نقل از فارس، کتاب صد دقیقه تا بهشت نوشته مجید تولایی یکصد لحظه از زندگی کوتاه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی را بازنویسی کرده است. تا این لحظات نشان دهد «بهشت را به بها دهند و بهانه ندهند».

دختر ۱۰ ساله بود که با پدر رفته بود آلمان. مجبور بود مدرسه‌های مختلط بره و همه بی‌حجاب. دخترم! فلسفه حجاب، اینه،اینه،اینه، ... راحت همه رو گفته بود. بعد هم ... خودت انتخاب کن! دختر انتخاب کرده بود! هر روز با حجاب می‌رفت مدرسه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چرا؟
قبل از شهادت بهشتی:
انواع و اقسام توهین ها و تهمت ها به ایشان زده می شد. حتی شکایت او را در برخی جلسات به حضرت امام هم می کردند!
راستی چه کسانی که با امام رابطه نزدیک داشتند از شهید بهشتی شاکی بودند؟!

بعد از شهادت:
تنها به عزاداری برای شهید بهشتی پرداخته شد و اندیشه ایشان در بایکوت خبری قرار گرفت!!!
Iran, Islamic Republic of
آیا کسی را با زور می توان به بهشت برد؟
هر چیزی اندازه داره
امری که شما به آن اشاره فرمودید مطلق نیست.
یه جاهایی انسان آزاد است و می تواند انتخاب کند. فلان شخص می رود در منزلش شراب می خورد و این را بروز نمی دهد و آشکار نمی کند. در اینجا اسلام به او کاری ندارد و رهایش می کند. البته خسارت دنیا و آخرتی این فرد محفوظ است. ولی در نیا کسی یقه او را نمی گیرد.

اما یک زمانی است که این آدم مست کرده وارد خیابان می شود و حرمت می شکند. در اینجا می فرمایند بگیرید حد شراب بر او جاری کنید. در بحث حجاب هم همین طور است. کسی که وارد خیابان می شود باید حرمت و حدود را نگهدارد. نگه نداشت می شود مروج فساد. بسیار هستند خانواده هایی که به همین دلیل از هم پاشیده شده اند.

یک بار به خانمی گفتم آخر چرا این طوری می پوشی؟ گفت: توی خیابان زن های دیگه هم این طوری می آیند و شوهرم می بیند و برای من بد می شود. به او گفتم مرد تنوع طلب است تو با حجابت در خارج از منزل و با خلق نیکو در خانه متفاوت تر از دیگران باش. این طوری جذاب تری؛ طعنه ای زد و رفت. ولی یک سال بعد به دلیل بی بند و باری همسرش طلاق گرفت.
این ها آسیب اجتماعی است و اسلام این اجازه را نمی دهد.
احسنت
خیر اما می شود از جهنمی کردن دیگرانش ممانعت کرد
اگر کسی بداند بهشت چیست نمی شود او را از ورود به بهشت باز داشت
احمد اشرفي از اردبيل
United States
مرحبا